Vad är det för skillnad på följanade bellyn om jag monterar en Loop opti adapted front (guidelines motsvarighet) på dessa bellyn?
Det finns bellyn för vårt vanliga traditonella sk. skandinaviskt flugfiske och sk. skagit fiske.Men vad är skillnad på just dessa bellyn?
Min fråga är om en Airflo skagit compact Stev Rajeff bellyn skulle kunna vara lämplig o använda med en montera vanlig loop opti adapted front (Guidelines motsvarighet) och därefter kunna kasta modernt uh kast med mina tvåhandsspön.
Skillnaden inte stor ex
- Loop Opti Adapted belly flyt 32,0 gram och 7,8 meter
- Airflo skagit belly compact Steve Rajeff (antar flyt) 31,3 gram 7,4 meter
Slår man ut vikt per meter; Loop Adapted ca 4,10 g/m, Airflo ca 4,23 g/m
.
Skillnad belly Loop adapted/Airflo skagit compact
Started By haze, 2011 09 10, 10:14
Skillnad bellyn
2 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 24 Nov 2011, 20:09
Blir nog kanon!
Jag kör Loops tippar på min Airflo Skagit men jag kör tung som fan.
Är förresten Airflo som gör Loops Adaptedklumpar
även guidelines. Så det är samma öglor på dom 
Jag blandar rätt friskt mellan alla märken, så länge vikten stämmer är det inga problem.
Underbar coating för klumpar by the way
Jag kör Loops tippar på min Airflo Skagit men jag kör tung som fan.
Är förresten Airflo som gör Loops Adaptedklumpar
Jag blandar rätt friskt mellan alla märken, så länge vikten stämmer är det inga problem.
Underbar coating för klumpar by the way
#3 OFFLINE
Skrivet 27 Nov 2011, 10:21
Det blir kanon det, jag blandar också friskt, numer gör jag egna bellys och tippar, kollar man bara så att det är en liten trappstege i taperinger ner till spetsarna så blir det bra, och billigare, och mina hemmagjorda kastar många gånger bättre än färdigköpta då jag får dom exakt som jag vill..
Magnus skriver att vikten bör stämma och det skadar väl inte, men det påverkar faktiskt inte så mycket då spetsarna oftast ligger i vattnet då man ankrar och det är oftast dom grammen närmast spöt som laddar spöt..
Magnus skriver att vikten bör stämma och det skadar väl inte, men det påverkar faktiskt inte så mycket då spetsarna oftast ligger i vattnet då man ankrar och det är oftast dom grammen närmast spöt som laddar spöt..
Detta inlägg har redigerats av Nordström: 27 Nov 2011, 10:25
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar