Jump to content

.

Photo

NÄT TILL HÅV

6 replies to this topic

#1 OFFLINE   klinkhammer

klinkhammer

Frontline Member

• Edgemember+
  • 2989 posts

Posted 17 Sep 2011, 14:30

tänkte bygga mig en håv i vinter ihop med några andra personer

det jag funderar över är om nån känner till nån återförsäljare i svreige av pvc nät till håvar

transparenta nät
typ som brodin använder på en del av sina håvar

tacksam för hjälp
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#2 OFFLINE   Thomas D

Thomas D

Frontline Member

• Edgemember
  • 2148 posts

Posted 17 Sep 2011, 15:41

tänkte bygga mig en håv i vinter ihop med några andra personer

det jag funderar över är om nån känner till nån återförsäljare i svreige av pvc nät till håvar

transparenta nät
typ som brodin använder på en del av sina håvar

tacksam för hjälp

Jag har lite material och ritningar om ni vill ha, faneret räcker nog till ett gäng håvar, hojta till bara, håvnät finns på Fleydressin eller i USA på ett otal ställen bara att googla

Edited by Thomas D, 17 Sep 2011, 15:42.

#3 OFFLINE   Flisen

Flisen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 17 Sep 2011, 16:01

JK flugfiske säljer Brodins ghost-nät. 399kr

http://www.jkflugfis...iske_vara2.html

Gratis frakt också om du handlar med kort. Jag har själv handlat Brodins Cutthroat med ghostnät av dem.

#4 OFFLINE   klinkhammer

klinkhammer

Frontline Member

• Edgemember+
  • 2989 posts

Posted 17 Sep 2011, 16:23

tack så mycket för svaren
svarade på ditt pm thomas
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#5 OFFLINE   Limpan

Limpan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 225 posts

Posted 17 Sep 2011, 17:39

Är jag inte felunderrättad så kan tyvärr inte Flydressing få hem några mer Ghostnät från Brodin pga att de blivit så populära att de inte hinner med att producera dem... Men de finns som sagt fler märken som har "gummi"-nät. Har dock inte provat beställa från nån annan, så kan inte rekommendera något särskilt...

#6 OFFLINE   Thomas D

Thomas D

Frontline Member

• Edgemember
  • 2148 posts

Posted 17 Sep 2011, 17:49

Finns ett flertal i USA som tillhandahåller "Ghost nets" bara att googla

#7 OFFLINE   Wiggo

Wiggo

Advanced Member

• Edgemember+
  • 215 posts

Posted 17 Sep 2011, 18:23

Jag köpte ett Brodin Ghost replacement net på e-Bay från företaget Fishwest för ett tag sedan. Nätet skickades i vanligt brev och totalt kostade det under 30$ hem till brevlådan. Passade kanonbra till håvan jag hade :-)

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users