Hoppa till innehåll

.

Laxutrustning?

24 replies to this topic

#1 OFFLINE   flugfiskaren96

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Skrivet 30 Sep 2011, 15:52

Jag är en (förtillfället) spinnfiskare i Lagan men jag har bestämt mig för att inhandla ett flugspö och börja flugfiska nästa säsong. Har kollat runder lite och hittat detta: Zpey Zero 14' #9/10.
jag har läst om spöet det sägs vara revolutionerande, det ska ha grymt bra aktion och för övrigt vara helt outstanding, det ska passa nybörjare som proffs och i och med att jag är nybörjare på fiske med tvåhands spö så verkar det perfekt. Har nån någon erfarenhet av detta spö?
Kom gärna med tips om andra flugspön som passar till fisket i Lagan.

Detta inlägg har redigerats av flugfiskaren96: 30 Sep 2011, 17:26

#2 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 05 Oct 2011, 01:08

Man ska inte tro på allt vad grossisten skriver om sina produkter...

Jag skulle satsa på ett spö med vanligt handtag.
Håll koll efter begagnade spön här.
14' #9-10 är lagom att börja med.

Bra spön i den längden är guideline lpxe, loop multi, Hardy demon tex.

#3 ONLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30763 Inlägg:

Skrivet 05 Oct 2011, 03:28

Många under Nordic Open flugkastningstävling i helgen kastade med vita spön med böjda handtag och Ziga namn. Kan lova att de kastade bra ^_^
Jag har kastat en del med dem och de är riktigt bra.
Postad bild

#4 OFFLINE   flugfiskaren96

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Skrivet 05 Oct 2011, 06:53

Visa inläggSäta på 05 Oct 2011, 01:08 sade:

Man ska inte tro på allt vad grossisten skriver om sina produkter...

Jag skulle satsa på ett spö med vanligt handtag.
Håll koll efter begagnade spön här.
14' #9-10 är lagom att börja med.

Bra spön i den längden är guideline lpxe, loop multi, Hardy demon tex.