.
SM i Flugkastning?
Postad 03 Oct 2011, 13:32
Efter helgens stora arrangemang så känner vi att sporten Flugkastning (Flycasting) har greppat tag om många flugfiskare och intresset tycks växa hela tiden. Det har ännu inte arrangerats något officiellt svenskt mästerskap i flugkastning iom att sporten är såpass ung.
MEN, efter att ha pratat med många under en tid och även under helgen som va så verkar alla ganska taggade på ett riktigt SM! Med denna tråd vill jag undersöka hur många som faktiskt skulle komma om detta skulle arrangeras?
Det enda som krävs för att få deltaga är att du är medlem i en klubb som är ansulten till Castingförbundet.
Ur min hemmaklubb är vi minst 8st som redan är sugna på detta!
Mvh Tellis
Westcoast Flycasting Club
Postad 03 Oct 2011, 22:17
I helgen var det 18st (19st med junioren Pelle) herrar som tävlade och då finns det många i Sverige som är intresserade utav flugkastning som inte var med! Sedan har vi även damerna, någon måste ju trigga Anna till ännu bättre resultat!
Redigerat av Tellis, 03 Oct 2011, 22:19.
Postad 04 Oct 2011, 03:15
Kul att intresset finns!
Får vi upp deltagarantalet till en 20-25st kastare kan det bli en riktigt spännande tävling!
I helgen var det 18st (19st med junioren Pelle) herrar som tävlade och då finns det många i Sverige som är intresserade utav flugkastning som inte var med! Sedan har vi även damerna, någon måste ju trigga Anna till ännu bättre resultat!
Om det blir i mitten av Sverige, typ Stockholm så tror jag att det inte är några problem alls. (Jag vet att Stockholm inte är mitt i sverige)
Det vore riktigt kul. Kanske är våren nästa år lite tidigt men 25st borde det lätt bli.
Svenska Castingförbundet
Materialansvarig-Flugkastning
Utbildningsansvarig
Postad 04 Oct 2011, 08:48
Edit; Planen skulle väl vara att lägga den i maj kanske när alla fått chans att träna lite.
Redigerat av Tellis, 04 Oct 2011, 08:49.
Postad 04 Oct 2011, 09:33
Och för mig förstås.
Postad 04 Oct 2011, 10:30
Edit; Göteborg och södra Sverige har en riktigt stor flugfiskekrets så att vi får mer publik i sthlm har jag svårt att tro, det blir nog ganska likt.
Här har ni regelverket
Redigerat av Tellis, 04 Oct 2011, 10:32.
Postad 04 Oct 2011, 10:54
Sm kanske är lite ''overkill' för just min del men om att bara träffa andra som kastar mycket bättre än en själv skulle vara mycket lärorikt skulle jag tro.
Kolla gärna : http://zider-westcoast.bloggo.nu/
Postad 04 Oct 2011, 11:26
Visst varför inte , får man bara träna en tid innan och ha för det så hade man ju kunnat ställa upp bara för att se vart man ligger i kastningen .
Sm kanske är lite ''overkill' för just min del men om att bara träffa andra som kastar mycket bättre än en själv skulle vara mycket lärorikt skulle jag tro.
Det är den inställning de flesta har när de tar klivet in!
Postad 04 Oct 2011, 11:28
Postad 04 Oct 2011, 15:09
Om vi tittar rent egografisk på vart de flesta aktiva utövarna finns så är Göteborg ingen dum plats, förutom för pitegruppen..
Men de harf långt vart de än skall åka! Och, som jag skrev tidigare, komer vår (Göteborg) klubb arrangera så lägger vi det knappast någon annanstans än i Göteborg!
Edit; Göteborg och södra Sverige har en riktigt stor flugfiskekrets så att vi får mer publik i sthlm har jag svårt att tro, det blir nog ganska likt. Här har ni regelverket
http://iof1.idrotton...OmFlugkastning/
Förlåt tellis!
Jag kunde inte låta bli att "kaxa" (som F.D. stockholmare). Bra att ni arrangerar. Jag är nog inte mogen att tävla i allafall.
Pip
Postad 04 Oct 2011, 15:54
Förlåt tellis!
Jag kunde inte låta bli att "kaxa" (som F.D. stockholmare). Bra att ni arrangerar. Jag är nog inte mogen att tävla i allafall.
Pip
Haha, det är ingen fara!
Postad 04 Oct 2011, 16:16
Kan bara hålla med. Jag började ju förra året i maj och träna.
Haha, det är ingen fara!Kika igenom grenarna, testa lite, känn efter och träna regelbundet. Det går ganska snabbt ibland!
Svenska Castingförbundet
Materialansvarig-Flugkastning
Utbildningsansvarig
Postad 19 Dec 2011, 20:04
Postad 19 Dec 2011, 22:09
Postad 19 Dec 2011, 23:14
Tävlas det i precision oxå, eller är det bara längd som gäller?
Precision finns också med!
Samtliga grenar hittar du här - http://iof1.idrotton...OmFlugkastning/
Postad 03 Jan 2012, 09:20
Postad 04 Jan 2012, 10:42
Postad 04 Jan 2012, 11:30
Mycket att stå i nu Tellis? Eller får du en massa hjälp?
Postad 04 Jan 2012, 20:23
//Christer
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar