.
10 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2011, 08:11
Hej igen alla!
Jag har en ny utmaning på gång. Kanske den svåraste jag knåpat ihop...
Jag gillar film, speciellt film med shyssta loopar. Att fånga en riktigt fin Loop på film är inte lätt. Först ska man kunna göra något värt att filma, sedan ska man kunna fånga det med kameran. I den här utmaningen premieras kvaliteten på filmen, inte hur tighta looparna är. Redigera och lägg till lite schysst musik och vips har du en kastfilm.
Tänk på att
En mörk bakgrund är nästan ett krav, en vägg, en skog. Ja, du förstår.
Loopens form behöver inte vara supertight, det kan vara en morphande (som ändrar form under kastets gång) loop eller bara en loop med speciellt utseende, kort, något värt att filma
Ni ska inte göra en fiskefilm utan fånga en loop på ett snyggt sätt
Posta direkt i tråden
Lycka till
/Staffan
Jag har en ny utmaning på gång. Kanske den svåraste jag knåpat ihop...
Jag gillar film, speciellt film med shyssta loopar. Att fånga en riktigt fin Loop på film är inte lätt. Först ska man kunna göra något värt att filma, sedan ska man kunna fånga det med kameran. I den här utmaningen premieras kvaliteten på filmen, inte hur tighta looparna är. Redigera och lägg till lite schysst musik och vips har du en kastfilm.
Tänk på att
En mörk bakgrund är nästan ett krav, en vägg, en skog. Ja, du förstår.
Loopens form behöver inte vara supertight, det kan vara en morphande (som ändrar form under kastets gång) loop eller bara en loop med speciellt utseende, kort, något värt att filma
Ni ska inte göra en fiskefilm utan fånga en loop på ett snyggt sätt
Posta direkt i tråden
Lycka till
/Staffan
#4 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2011, 14:56
#5 OFFLINE
#6 ONLINE
#10 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2011, 18:18
sasse på 04 Oct 2011, 18:06 sade:
Nyttigt som tusan.
Ok, allt som kan förbättra kasttekniken är ju nyttigt. Jag hoppas min kamera duger till att filma loopar. Men det visar sig, annars får man investera i en ny.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot"
#11 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2011, 18:51
Staffan Dahlbom på 04 Oct 2011, 16:16 sade:
Åhh, dom där har jag tittat på många gånger. Riktigt snygga, traditionella, bakkastloopar. En grön bakgrund funkar fint som ni kan se. Lite "slomo" och passande musik hade ståpälsen varit ännu värre
Tack Lasse!
Staffan
Staffan
Hej Staffan
Takker! Det er nu slomo
Det var nu mest for at visa at et ganske vanligt pocket kamera med video funktion fungere bra på at fanga loops
Mvh
Lasse
Detta inlägg har redigerats av Karlsson: 04 Oct 2011, 18:53
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar