Hejsan alla edgare
Nästa sessong tänkte försöka fiska lite i kolbäcksån.
Någon som har testat att fiska i detta vatten? hur är kvaliten på fisken, om det är några speciella flugor som alltid fungerar där?
Och slutligen är det ett bra fiske vatten?
Tack
.
5 replies to this topic
#4 OFFLINE
Skrivet 17 Dec 2011, 21:44
Vad jag vet så sätts det inte ut nå regnbåge i kolbäcksån?
Vet att det gjort Öring-utsättningar längre tillbaks, kanske 10år sen eller nått.
Kolbäcksåns nedre delare är annars ett jättefint fiskevatten med gädda, gös & asp!
I en artikel i Fiskejournalen förra året har jag för mig så gjordes en artikel om att fånga Asp på fluga, det är riktigt macho.
Vet att det gjort Öring-utsättningar längre tillbaks, kanske 10år sen eller nått.
Kolbäcksåns nedre delare är annars ett jättefint fiskevatten med gädda, gös & asp!
I en artikel i Fiskejournalen förra året har jag för mig så gjordes en artikel om att fånga Asp på fluga, det är riktigt macho.
StorGäddeJagande Västeråsare
Skeppare i Team Bamse, Ryds 450 Styrpulpet - Mercury 35hk
I drive a totalblack Harley 2008
Skeppare i Team Bamse, Ryds 450 Styrpulpet - Mercury 35hk
I drive a totalblack Harley 2008
#5 OFFLINE
Skrivet 17 Dec 2011, 21:53
står lite regnbåge och öring vid gamla kvarn i ramnäs och hoppar ibland
mina gamla fiskevatten
fast det gjordes inga utsättningar medans jag bodde i ramnäs dock
gamla kvar ligger mellan macken och bilfirman
kör ner där
in före bron
sen är det bara att knata ner och fiska nedanför den lilla lilla strömmen som finns där
vet inte om det går upp nå fisk i lillasjön som vi kallade det
i sånna fall borde det stå ganska mycket fisk nedanför spången vid utloppet av strömmen där
i sånna fall svårfiskat med fluga på båda ställena
men annars är kolbäcksån från surahammar till strömholm väldigt fin att paddla med kanont
testa det
riv med dig ett tält
stanna till efter vägen en natt
njut av en vacker å och fiska det som finns att fiska
mina gamla fiskevatten
fast det gjordes inga utsättningar medans jag bodde i ramnäs dock
gamla kvar ligger mellan macken och bilfirman
kör ner där
in före bron
sen är det bara att knata ner och fiska nedanför den lilla lilla strömmen som finns där
vet inte om det går upp nå fisk i lillasjön som vi kallade det
i sånna fall borde det stå ganska mycket fisk nedanför spången vid utloppet av strömmen där
i sånna fall svårfiskat med fluga på båda ställena
men annars är kolbäcksån från surahammar till strömholm väldigt fin att paddla med kanont
testa det
riv med dig ett tält
stanna till efter vägen en natt
njut av en vacker å och fiska det som finns att fiska
Detta inlägg har redigerats av klinkhammer: 17 Dec 2011, 21:53
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar