.
"Fiske - lite djupare" onsdagar på TV4 sport
#1 ONLINE
Skrivet 19 Oct 2011, 21:43
Kul program!
#5 ONLINE
Skrivet 20 Oct 2011, 05:50
#7 ONLINE
Skrivet 20 Oct 2011, 07:21
#9 ONLINE
Skrivet 20 Oct 2011, 09:19
#11 ONLINE
Skrivet 20 Oct 2011, 14:17
Rickard A på 20 Oct 2011, 08:56 sade:
Blir du premium kund kan du även se de avsnitt idol du missat
Idol vill jag inte se men Ensam mamma söker! där har vi kvalitetstv!
#12 ONLINE
#16 OFFLINE
Skrivet 26 Oct 2011, 21:33
Kan möjligen tycka att dom inte borde hålla sina C/R öringar ovan vattnet så onödigt länge som de gör..
Salmoniserad - Flugfiske efter Lax & Havsöring http://salmoniserad.se
#17 ONLINE
Skrivet 27 Oct 2011, 17:53
Lorden på 26 Oct 2011, 21:33 sade:
Kan möjligen tycka att dom inte borde hålla sina C/R öringar ovan vattnet så onödigt länge som de gör..
Ja, och håller dom inte alla fiskar dom sätter tillbaka i gälarna? Tycker det ser ut så iaf.
Trevligt program i övrigt.
#22 OFFLINE
Skrivet 03 Nov 2011, 09:10
#23 OFFLINE
Skrivet 03 Nov 2011, 10:04
Något som skrämde mig var mentaliteten att eventuellt försämrat fiske skulle kompenseras med stödutsättningar. Jag trodde att denna inställning var något som de aktiva i FOVF börjat släppa för att istället prioritera biotopvårdsarbeten. Jag kan förstå utsättningar i områden med mycket högt fisketryck men då man har en unik stam att värna eller som i detta fall två eller tre (lekvandrande från sjöarna plus stationär) har jag väldigt svårt att se stödutsättningar som "vård". Vidare anar jag en egoism där kortsiktig ekonomi sätter tonen. Delägarna i kraftverket kommer säkert tjäna några kronor men vad gör detta åt byggden? Jag menar att ett levande friluftsliv och fiske kommer fler till del i form av tillresta turister med allt vad det innebär. I mina ögon är det mer uthålligt och chans för små orter som annars avfolkas att överleva. Nu känner jag att inlägget börjar bli långt och kanske något som passar i en annan diskussion.
Avslutningsvis vill jag säga att programmet var riktigt bra och att det var synd att liknande reportage inte fått mer utrymme i media. Fiskeprofilerna gjorde helt rätt som tryckte på fiskets fördelarna för hela samhället. Visst kan vi höja fiskekortsavgifterna men att enbart räkna inkomster utifrån fiskekortsförsäljningen kommer aldrig visa hela omsättningen.
#24 OFFLINE
Skrivet 03 Nov 2011, 11:24
Lillfiskaren på 03 Nov 2011, 10:04 sade:
Något som skrämde mig var mentaliteten att eventuellt försämrat fiske skulle kompenseras med stödutsättningar. Jag trodde att denna inställning var något som de aktiva i FOVF börjat släppa för att istället prioritera biotopvårdsarbeten. Jag kan förstå utsättningar i områden med mycket högt fisketryck men då man har en unik stam att värna eller som i detta fall två eller tre (lekvandrande från sjöarna plus stationär) har jag väldigt svårt att se stödutsättningar som "vård". Vidare anar jag en egoism där kortsiktig ekonomi sätter tonen. Delägarna i kraftverket kommer säkert tjäna några kronor men vad gör detta åt byggden? Jag menar att ett levande friluftsliv och fiske kommer fler till del i form av tillresta turister med allt vad det innebär. I mina ögon är det mer uthålligt och chans för små orter som annars avfolkas att överleva. Nu känner jag att inlägget börjar bli långt och kanske något som passar i en annan diskussion.
Avslutningsvis vill jag säga att programmet var riktigt bra och att det var synd att liknande reportage inte fått mer utrymme i media. Fiskeprofilerna gjorde helt rätt som tryckte på fiskets fördelarna för hela samhället. Visst kan vi höja fiskekortsavgifterna men att enbart räkna inkomster utifrån fiskekortsförsäljningen kommer aldrig visa hela omsättningen.
#26 OFFLINE
Skrivet 03 Nov 2011, 17:13
Lillfiskaren på 03 Nov 2011, 11:52 sade:
Vem vet, en dag kanske man engegerar sig också. Just nu är man i lite jävsituation, inte just när det gäller vattenkraften men annan naturvård .......
Det är väldigt synd att man fortfarande tror på att vi ska kunna "tjäna" pengar på saker som vattenkraft mm. när det ekonomiska läget ser ut som det gör. Med tanke på Asiens framfart kommer naturturism snart vara det enda unika vi har att erbjuda, och att med en sådan framtid stjälpa denna fantastiska resurs är för mig helt oförklarigt. Säger som Westrin, det kostar 3-400 att fiska i hela Nya Zeeland, och ändå genererar det fantastiska pengar.
Tvärvänd hela resonemanget och bygg upp och marknadsför denna fantastiska ort och dess möjligheter och jag tror att det i slutändan kan generera långt mycket mer än ett vattenkraftverk.
Tyvärr har vi fortfarande mycket att lära på den fronten.
Detta inlägg har redigerats av Richard: 03 Nov 2011, 17:14
#27 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 12:44
Nu i em.
- 13:25 Gone fishing
14:00 Fiskedrag
14:30 Rob fiskar i Australien
15:00 Fantastiskt fiske med Mic...
Detta inlägg har redigerats av BarraBuster: 15 Nov 2011, 12:45
#29 OFFLINE
Skrivet 16 Nov 2011, 20:12
Här var det.