Det blir i slutet på våren, 25:e maj till 1 juni, ungefär vid samma tid som vi reste förra året.
Och upplägget blir det samma som vid förra året
Tror vi gav 1800:- för flyg t/r då, men då hade alla billiga resor tagit slut.
Så om man kommer till skott i tid så kan man få mycket billigare resa denna gång.
Undertecknad har kommit över flyg t/r för 1014:-, jag bokade i början av december.
Nu i slutet på april så ligger priset på 1149:- t/r.
Tilläggas kan göras att resan går till Ribnik Camp detta år (vi va vid Pliva Camp förra året)
Givetvis kan du även fiska i Pliva eller ngn annan älv, men själva boendet blir vid Ribnik Camp då den älven är grymt underbar.
Vi som reser ner blev:
mEeK
J. Pettersson + kompis
Julius + grabben
F S
Joliet
TonyN + granne
(lista uppdaterad 30/4)
Dom som inte aktivt visat att dom vill med och köpt flygbiljett är bortplockade från listan. (david.a + bror)
Resan är bokad för 12 st och datumet är 2012-05-25 till 2012-06-01, Bokad guide; Zeljko Prpic
Priset blir c:a 6500:- + flyg
Du som följer med får tillgång till allt detta:
* Transport från flygplats till fiskecamp (en resa på c:a 4 timmar, med en underbar utsikt över Kroatien och Bosniens dalgångar)
* Fullpension (frukost, middag, kvällsmat)
* Fiskekort 7 dagar
* Tillgång till professionell flugfiskeguide 24/7 (dygnet runt)
* Transport till/från önskad fiskeplats varje dag
* Transport till flygplats från fiskecamp
* + om det är ngt annat så fixar dom det (man kände sig nästan som en rockstjärna där nere)
Önskar du hyra spö/rulle/lina: 90:-/dag
Önskar du hyra vadare, väst, håv: 90:-/dag
Tilläggas kan göras att man betalar för allt när man reser hem, alltså inget i förskott.
Det enda du behöver fickpengar till är alkoholhaltiga drycker!!
Fiskecampen är nybyggd och modern, med restaurant m.m och ligger precis vid älven (du kan fiska från fönstret)
Restaurangen är byggd efter älvkanten så det är grymt vackert att äta där och du kan fiska rätt över räcket.
Ta en snabb titt på vad du får betala för EN DAG med guide i Sverige m.m!
Dessa guider i Bosnien lär dig ALLT du vill veta och de tävlar i flugfiske på toppnivå.
Förra året hade vi europamästaren i flugfiske 2010 som vår guide och han lärde mig mer på en vecka än va jag lärt mig själv på 15 år.
Olika luriga kast, hur man driftar med nymfer och potentiella ståndplatser m.m, han bjöd på rubbet!
Och guiden är med hela dagarna och verkligen bjuder på sig själv och servar med öl och allt man kan tänka sig (nästan som en slav)
En sak ska man dock passa sig för... låna inte ut spöt till dom för de fiskar som i trans och glömmer bort dig
Men det gör inte så mkt för det är en ren fröjd att se på när de fiskar, de är grymma
Sen håller de tillgodo med flugor som är bäst just för den dagen du skall fiska (suverän service)
Flugorna är gratis, men ja minns vi gav riktigt schysst med dricks när vi steg ur bilen vid flygpltsen på väg hem
Förra året va det seriösa problem med att boka resa och få info då personalen som drev expeditionen va urkass på engelska m.m
I år blir det lättare då jag direkt kan ringa direkt till "The Big Boss" som äger båda camperna, han är riktigt bra på engelska och kan allt om resan.
+ att jag har kontakt med guiden vi hade, han talar flytande engelska också.
En viktig detalj är att en halv liter starköl kostar c:a 6-7:- (SEK) där nere.
Viktigt då det är VÄLDIGT soligt och varmt i Bosnien
Blir vi 6 st eller fler så blir det avsevärt mkt billigare och det är det priset som jag presenterat ovan.
Länk till LTG Company (Ribnik/Pliva Flyfishing): http://www.ribnikfly...NIK/home,1.html
m.v.h
mEeK
Ribnik Flyfishing Lodge:

Älven Ribnik:
Detta inlägg har redigerats av meek: 30 Apr 2012, 18:23