.
Lagan på tapeten!
Started By nerylf, 2011 11 11, 23:51
16 replies to this topic
#4 OFFLINE
Skrivet 12 Nov 2011, 11:23
#6 OFFLINE
Skrivet 14 Nov 2011, 15:02
Japp, det är på tiden att det görs något åt bla nolltappningen i Lagan. Inte ens fiskvägar finns det i dagsläget. Vi har i åratal stångat pannan blodig mot en ovillig kommun utan något större resultat.
/Mats
/Mats
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 01:34
Tycker rent av att det för Dj#¤%igt att dom inte ens har gjort en trappa så dom iallafall har en rimlig chans till att kunna leka och hitta tillbaka till havet,men dom tänker knappast långsiktigt och definitivt inte fiskvänligt!!Hoppas verkligen dom får sig en tankeställare inom kort och tar itu med situationen//
Dryfly or die =)
#9 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 12:07
John Schütte, Styrelseledamot i Älvräddarnas Samorganisation.
#10 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 12:32
Nä, jag förstår mig inte på den där byråkratiska jävla sura inställning som vattenkraften ligger inne med idag. Att något så jävla enkelt och simpelt i förhållande till ett kraftverksbygge ska vara så jävla svårt och gnälligt att genomföra. Den lilla slanten en liten rännil vid sidan om kommer kosta tjänar de in igen på ett ögonblick. Vem vet, fisket skulle kanske tom blev sjukt bra! Ve och fasa!
Jag säger då det... människor med makt och pengar... kunde inte bry sig mindre så länge plånboken är full, och tänka snäppet längre än näsan räcker kan han inte heller.
Jag säger då det... människor med makt och pengar... kunde inte bry sig mindre så länge plånboken är full, och tänka snäppet längre än näsan räcker kan han inte heller.
#11 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 12:54
BarraBuster på 15 Nov 2011, 12:32 sade:
Nä, jag förstår mig inte på den där byråkratiska jävla sura inställning som vattenkraften ligger inne med idag. Att något så jävla enkelt och simpelt i förhållande till ett kraftverksbygge ska vara så jävla svårt och gnälligt att genomföra. Den lilla slanten en liten rännil vid sidan om kommer kosta tjänar de in igen på ett ögonblick. Vem vet, fisket skulle kanske tom blev sjukt bra! Ve och fasa!
Dryfly or die =)
#13 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 14:50
Joo du risken hade varit relativt stor att det hade skitit sig totalt ännu värre,men jag menar hur svårt kan det vara att bygga en laxtrappa brevid,för dom kan det inte handla om stora summor och det lär dom tjäna in samma vecka minst...men det skiter dom högaktningsfullt i tyvärr!Dom säger en sak men menare något helt annat
Dryfly or die =)
#14 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 17:48
jättebra klipp! bra postat!
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Skrivet 15 Nov 2011, 21:12
Här kommer lite till
http://svt.se/2.3400...716&lpos=rubrik
Hoppas det blir fart på det nu, kanske kan ge fart på andra ställen med.
http://svt.se/2.3400...716&lpos=rubrik
Hoppas det blir fart på det nu, kanske kan ge fart på andra ställen med.
#17 OFFLINE
Skrivet 23 Nov 2011, 20:45
Colonel Kurtz får föra min talan.
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar