Gunnar Westrins fjällfiske trilogi har premiär !
Bildvisning, kåserier, mingel, utlottningar samt givetvis Filmvisning. Träffa Älvräddarna, Sportfiskarna och Allt om flugfiske.
Filmhuset, Bio Victor, Borgvägen 1-5, Gärdet, Tunnelbana Karlaplan, Måndag 12/12 18:00-21:00 Entré 120.- i dörren eller 100.- förköp hos Stockholms Flugfiskecenter, Hornsgatan 108.
Obs ! Sffc, tjänar inget utan säljer biljetter för att det skall bli ett lyckat event. Biljetter finns kvar.
.
9 replies to this topic
#1 ONLINE
Skrivet 30 Nov 2011, 17:22
#2 OFFLINE
Skrivet 01 Dec 2011, 13:07
Här kommer lite mer info om filmen...
----------
Fjällfiske, del 1 - "Kaitum"
Kaitumälven i Lappland är drömmen om det rätta flugfisket, en jungfrulig älv utan motstycke. I sällskap med fiskekompisen och vännen Palle Andersson tar Gunnar Westrin med oss på en lustfylld resa genom dalgången. Med Tjuonajokk fiskecamp som utgångspunkt, upplever de sagolika harrfisken, lockar granna öringar och rödingar till hugg och njuter sötman av ett fiskevatten i absolut världsklass.
Eftersom flugfisket är så mycket mer än enbart krokade fiskar, bjuds vi naturligtvis på egenartade naturscenerier, intressanta dialoger och strategiska funderingar.
Viktiga trådar genom hela filmen är den vilda och outbyggda älven, det livslånga kamratskapet och tacksamheten över att ännu en gång få fiska i ett orört strömvatten.
----------
Fjällfiske, del 1 - "Kaitum"
Kaitumälven i Lappland är drömmen om det rätta flugfisket, en jungfrulig älv utan motstycke. I sällskap med fiskekompisen och vännen Palle Andersson tar Gunnar Westrin med oss på en lustfylld resa genom dalgången. Med Tjuonajokk fiskecamp som utgångspunkt, upplever de sagolika harrfisken, lockar granna öringar och rödingar till hugg och njuter sötman av ett fiskevatten i absolut världsklass.
Eftersom flugfisket är så mycket mer än enbart krokade fiskar, bjuds vi naturligtvis på egenartade naturscenerier, intressanta dialoger och strategiska funderingar.
Viktiga trådar genom hela filmen är den vilda och outbyggda älven, det livslånga kamratskapet och tacksamheten över att ännu en gång få fiska i ett orört strömvatten.
#3 OFFLINE
Skrivet 01 Dec 2011, 13:20
Kul!
min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare
Min artikel om klädsel i kyla
-Il pescatore pigro non cattura la trota-
Min artikel om klädsel i kyla
-Il pescatore pigro non cattura la trota-
#4 OFFLINE
Skrivet 01 Dec 2011, 13:46
nån från falun trakten som ska ner så vi kan samåka?
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."
#9 ONLINE
Skrivet 12 Dec 2011, 01:19
Det kommer att finnas biljetter i dörren. Hyggligt många sålda men det finns platser kvar. Ser fram emot kvällen
#10 ONLINE
Skrivet 12 Dec 2011, 12:36
En påminnelse, ikväll är det filmtajm.
Vi ses
Vi ses
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar