.
Vilken kajak ska jag köpa till kommande sessong?
Postad 16 Dec 2011, 18:05
Några krav som jag tämker ställa på denna är:
* Den ska inte väga så mycket så man lätt kan läga den på någon typ av kajak kärra och dra den efter sig (till fots)
* Den ska främst vara till för sjöar, alltså bör den klara ganska hård blåst, men ända kunna färdas snabbt på vattnet då det kanske inte blåser full storm.
* Jag tänker att den kanske ska vara ganska bra balanserad och stabil ifall man skulle få någon gädda kring 8-10 kilo, så den inte välter.
Vad tror ni? finns det någon kajak som klarar dessa krav? ni kanske vet någon kajak som skulle passa eller rent av har någon som man kan få köpa för en slant.
MVH joel
fiskar gör man likfan dör man...
Postad 16 Dec 2011, 18:30
http://www.youtube.c...orrelito/videos - mina tokerier.
Postad 16 Dec 2011, 19:37
seriöst?????har du funderat på en gondol?
dem är väl inte snabba och stabila. Dem funkar väl inte för djupa sjöar då man stakar sig fram. har jag fel?
Postad 16 Dec 2011, 20:37
-Kolla lite i Sasses fiskedagbokstråd han är "sån"
Postad 16 Dec 2011, 20:46
har du funderat på en gondol?
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
www.medfluga.se
Postad 16 Dec 2011, 20:55
Kan man få en som tål hyffsad sjögång för insjö, om jag betalar mellan 5-7000?
Postad 16 Dec 2011, 21:26
Kanske kan var nåttJag om formulerar mig då
Tahe Lifestyle 420. Pris från 6300:-
http://www.kanotcentrum.se/
Redigerat av Meritaimen, 16 Dec 2011, 21:29.
Postad 20 Dec 2011, 23:21
Jag om formulerar mig då
Hej
Har sedan i våras hårdtestat en kajak som heter Seabird Discovery och kan bara säg att vill man ha en mer "vanlig" kajak alltså inte en renodlad fiskekajak, så är detta den ultimata fiske-varianten för den pengen du nämner. Brorsan och jag har verkligen testat denna pärla (var sin) i alla väderlekar. Jag har flugfiskat själv ifrån den både gädda/harr/sik/id. Den är mkt stabil och för att slå runt bör man "tabba" sig rejält. Det ultimata var när jag drog på en explosiv 7-kils gädda och själva "tailningen" var ju lite speciell men jag slog inte runt.
Ville själv ha en kajak där man kan både fiska/stabilitet samt paddlar med bra komfort/fart - packar utan problem med mig för 2-4 dagars expedition om man packar klokt. Design Björn Thomasson/Kajakbyggar-Gurun
Vi köpte våra av Peter på stockholmskajaker http://seabird.nu/?artnr=SB_Discovery
Har en hel del foton om du är intresserad
Ps. Uppdaterar då jag ser trådskaparen ha ytterligare en fråga i annan kajaktråd - jag paddlar mkt i strömmande vatten med den och den är suverän till detta (ej ren fors dok)
Redigerat av O'touring, 21 Dec 2011, 00:53.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar