Flytring eller pontonbåt, kajak är jobbig att släpa på och svårmanövrerad i mitt tycke. Jag kör med
Pontonbåt och kompletterar med fenor. Mindre ytor kör ja fishcaten...
.
valet och kvalet mellan flytring och kajak....
Started By flugfiskarn999, 2011 12 21, 10:03
62 replies to this topic
#61 ONLINE
Skrivet 05 Feb 2012, 11:15
Nothing lasts forever....
#62 OFFLINE
Skrivet 05 Feb 2012, 12:59
Jag kör ytterligare en variant. Helt enkelt beroende på att jag använder mig av det jag redan äger.
Jag paddlar med min stora havskajak till spännande arkipelager, drar upp den på en strand och pumpar upp min flytring och fiskar av sträckan och så knölar jag ned allt i kajaken igen. Omständigt och tidskrävande men jag når å andra sidan en bra bit ut i skärgården. Har jag bara några fisketimmar så skiter jag t o m i flytringen!
Rickard.
Jag paddlar med min stora havskajak till spännande arkipelager, drar upp den på en strand och pumpar upp min flytring och fiskar av sträckan och så knölar jag ned allt i kajaken igen. Omständigt och tidskrävande men jag når å andra sidan en bra bit ut i skärgården. Har jag bara några fisketimmar så skiter jag t o m i flytringen!
Rickard.
När den vise pekar på månen, ser dåren på fingret.
#63 OFFLINE
Skrivet 10 Apr 2012, 08:30
Vad hade du för offdrift i 22m/s och fick du nån fisk?
En flytring är mycket stabilare än en kajak (sit on top). Min flytring har jag varit ute med i 22m/s på havet. Visst det gungar. Men att man skulle välta eller blåsa iväg är svårt, kanske omöjligt till och med.
Min kajak skulle jag dock inte åka runt med i dom vindarna. Men går ju inte och jämföra förflyttningsmöjligheterna mellan dessa två. Med en kajak rör du dig stora områden utan problem.
Nackdelar med flytring
Tar lång tid att förflytta sig längre sträckor.
Nackdelar med kajak
Ostabilare än flytring.
I januari kommer jag göra en lite mer utförlig jämförelse mellan kajak och flytring i min blogg. Håll utkik då om du inte har köpt grejerna innan.
karki på 21 Dec 2011, 10:29 sade:
En flytring är mycket stabilare än en kajak (sit on top). Min flytring har jag varit ute med i 22m/s på havet. Visst det gungar. Men att man skulle välta eller blåsa iväg är svårt, kanske omöjligt till och med.
Min kajak skulle jag dock inte åka runt med i dom vindarna. Men går ju inte och jämföra förflyttningsmöjligheterna mellan dessa två. Med en kajak rör du dig stora områden utan problem.
Nackdelar med flytring
Tar lång tid att förflytta sig längre sträckor.
Nackdelar med kajak
Ostabilare än flytring.
I januari kommer jag göra en lite mer utförlig jämförelse mellan kajak och flytring i min blogg. Håll utkik då om du inte har köpt grejerna innan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar