.
Var i Norrbyströmmen i torsdags
Started By Johan M, 2011 12 23, 15:26
17 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 23 Dec 2011, 15:26
Jag och kompisen åkte till norrbyströmmen i onsdags (och fick börja fiska på torsdagen).
Lite billigare vid den här tiden på året, kostade 700 kr per pers och stugan ingick.
Det roliga var att vi fick hela sträckan för oss själva. Kändes ganska kungligt att kunna ströva runt fritt utan att stångas med andra. Fisket tycker jag var ganska bra. Jag landade 5 styck och tappade säkert lika många. Kompisen var värre och landade säkert 10 styck. Det som var gångbart var små nymfer (haröra) i utloppen men även vit masken i extremt snabb hemtagning. Tog man hem linan med båda händerna vart fiskarna extra aggressiva.
Tänkte skicka med en bild på kompisens regbåge, jag tror det kan vara den finaste bågen jag sett med egna ögon vid ett vatten. 2,8 vägde den. Aldrig sett så mycket rom i fisk förut heller, den var proppfull. Först tyckte vi att det var lite odlingsvarning i och med den stora buken, men det var som sagt rommen.
Lite billigare vid den här tiden på året, kostade 700 kr per pers och stugan ingick.
Det roliga var att vi fick hela sträckan för oss själva. Kändes ganska kungligt att kunna ströva runt fritt utan att stångas med andra. Fisket tycker jag var ganska bra. Jag landade 5 styck och tappade säkert lika många. Kompisen var värre och landade säkert 10 styck. Det som var gångbart var små nymfer (haröra) i utloppen men även vit masken i extremt snabb hemtagning. Tog man hem linan med båda händerna vart fiskarna extra aggressiva.
Tänkte skicka med en bild på kompisens regbåge, jag tror det kan vara den finaste bågen jag sett med egna ögon vid ett vatten. 2,8 vägde den. Aldrig sett så mycket rom i fisk förut heller, den var proppfull. Först tyckte vi att det var lite odlingsvarning i och med den stora buken, men det var som sagt rommen.
#3 ONLINE
#6 ONLINE
#8 OFFLINE
Skrivet 23 Dec 2011, 22:39
Johan M på 23 Dec 2011, 19:10 sade:
Jajemän. Fast Peter glömde sätta på pumpen så det fick vi göra själva, hålla på o krångla uppe i kraftverket. Tycker inte sånt ska inträffa när det kostar som det gör.
Annars fint som vanligt!
Annars fint som vanligt!
Sätta på pumpen? Behöver man en pump för att fiska? Förklara för en som inte fattar!
#9 OFFLINE
Skrivet 23 Dec 2011, 23:22
rajraj på 23 Dec 2011, 22:39 sade:
Sätta på pumpen? Behöver man en pump för att fiska? Förklara för en som inte fattar!
Ja det kanske lät lite diffust. Vid homepool så finns det en vattenpump som leder vatten från kraftverket för att få lite mer fart på vattnet, så fisken ska få mer syre och bli piggare antar jag. Och det blev en jäkla skillnad efter den gick igång, de vakade friskt, och då är vi nästan inne i januari
#11 OFFLINE
#15 ONLINE
Skrivet 24 Dec 2011, 12:03
sasse på 24 Dec 2011, 10:17 sade:
Så kan man säga men det är att förenkla för sig. Norrbyströmmen är ganska unikt.
Håller med! Norrbyströmmen är verkligen ett unikt ställe. Kvaliten på bågarna är något utöver det vanliga. Perfekta fenor är nog mer vanligt än ovanligt. Fiske på vakande fisk i december är nog inte heller så vanligt i andra vatten.
#17 ONLINE
Skrivet 24 Dec 2011, 13:50
Sutarn på 24 Dec 2011, 12:03 sade:
Håller med! Norrbyströmmen är verkligen ett unikt ställe. Kvaliten på bågarna är något utöver det vanliga. Perfekta fenor är nog mer vanligt än ovanligt. Fiske på vakande fisk i december är nog inte heller så vanligt i andra vatten.
Precis. Glöm inte en grym lodge och kristallklart vatten.
Vänta bara tills all ädellövskog tar sig runt om
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar