.
Surrande bildstabilisering på Canonglugg
Started By Bigsalmon, 2011 12 23, 22:29
10 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 23 Dec 2011, 22:29
Ska det surra om bildstabiliseringsmotorn?
Jag har lånat en Canon EF 28-135 IS före ett eventuellt köp, och det första jag tänkte på var surret. När jag stänger av stabiliseringen slutar det surra, så det är säkert att ljudet kommer därifrån.
Är det vajsing på gluggen eller ska det vara så?
Jag har lånat en Canon EF 28-135 IS före ett eventuellt köp, och det första jag tänkte på var surret. När jag stänger av stabiliseringen slutar det surra, så det är säkert att ljudet kommer därifrån.
#3 OFFLINE
Skrivet 23 Dec 2011, 23:58
Låter lite från mina gluggar med!
#4 OFFLINE
Skrivet 24 Dec 2011, 00:02
Bigsalmon på 23 Dec 2011, 22:29 sade:
Ska det surra om bildstabiliseringsmotorn?
Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta
#5 OFFLINE
Skrivet 22 Jan 2012, 18:31
#6 OFFLINE
Skrivet 22 Jan 2012, 18:55
Har två Canon-objektiv med bildstabilisering och båda låter men inget surrar...
De har väl bara en typ av bildstabilisering även om de har olika autofokusmotorer?
Om jag skulle tänka mig ett surr på mina objektiv så skulle jag tycka att det är något som kärvar i mekaniken. För ljudet som finns nu är "smooth" om det nu låter vettigt.
Kan du inte gå till MediaMarkt och prova ett nytt objektiv och se om det låter?
De har väl bara en typ av bildstabilisering även om de har olika autofokusmotorer?
Om jag skulle tänka mig ett surr på mina objektiv så skulle jag tycka att det är något som kärvar i mekaniken. För ljudet som finns nu är "smooth" om det nu låter vettigt.
Kan du inte gå till MediaMarkt och prova ett nytt objektiv och se om det låter?
#9 OFFLINE
Skrivet 23 Jan 2012, 15:23
Nej inte på mina men man kunde frammana det genom att ta focus och flytta optiken hastigt i sidled och då börjar motorn jobba.
Så klart om man fotar en blomma så kanske IS funktionen jobbar så värst men en fågel flygande vid vatten ytan får man följa med en skakigare hand
Men jag är inte 100% utan det är bara hur jag upplevt mina äldre gluggar, nu när jag tänker på det har jag inte hört 18-55ans is surra :/
Så klart om man fotar en blomma så kanske IS funktionen jobbar så värst men en fågel flygande vid vatten ytan får man följa med en skakigare hand
Men jag är inte 100% utan det är bara hur jag upplevt mina äldre gluggar, nu när jag tänker på det har jag inte hört 18-55ans is surra :/
Gäddan är min kryptonit!
#11 ONLINE
Skrivet 23 Jan 2012, 15:58
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar