Hannu på 04 Jan 2012, 16:39 sade:
Förvisso men det är en grym broms också.
Danielsson och för den delen Sage och Simms är så förbaskat mainstream.
Var och varannan dyrkar dessa varumärken.
Visst är det kanonbra grejer men hur kul är det när nästan alla har likadana prylar?
Ja, även jag äger Simms, Sage och Danielsson prylar

Jo, att bromssystemet väger som det gör, betyder förmodligen också att det är väldigt bra, det behöver ju inte vara så men i detta fallet så är det nog så?! Jag håller med om att Danielsson och de andra är mainstream. Min sista Danielsson sålde jag häromdagen, en Dryfly..jag har iofs några Loop/Danielsson, men det är ändå inte samma sak. Simms är mer av en nyttopryl, det finns ju inte så många andra bra vadarmärken att välja på...men nästa gång jag köper vadare så är det möjligt att jag inte köper Simms. Jag är inne på mitt 3:e par Simms på ca 11 år, och jag fiskar med mina, garanterat mer än de flesta, och de lagas alltid måånga gånger innan pension, just nu har jag 2 par som jag fiskar med sida vid sida...bägge läcker mer eller mindre.

Sage har jag ett gäng av, men de kommer nog att bytas ut mot annat...inte för att jag behöver, utan mest för att jag tycker det är skoj...

Snart är väl Scott oxå ett mainstream märke, varenda jäkel ska ju ha Scott nu för tiden...
Naturligtvis ska du hålla kvar vid dina Hatch! De är inte mainstream, de är snygga, förmodligen jävligt bra och när du sätter dem på ett spö så väger de upp spöt bra och totalvikten spö och rulle blir ändå inte direkt kännbar. Dessutom kan den gedigna bromsen vara direkt avgörande då du ska drilla en hårt rusande harr...

...eller en helt galen öring som kanske simmar snabbt i hela 25 meter, eller varför inte en röding i monsterklass..
Bromsar är för laxfiskare (kanske inte ens det)...men garanterat för de som jagar tarpon.
Mer prylbögar åt folket...

(jag är inte ironisk)