Hoppa till innehåll

.

Foto

Lätt transporttub flugspön

5 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   haze

haze

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 115 inlägg

Postad 26 Dec 2011, 13:12

Var kan man få tag i en tub som är lätt i vikt och går att förvara ett tvåhands flugspö (transport tub på 95 cm). Eftersom spöt ligger i botten på väskan, krävs ingen större hållbarhet på tuben. Mer skydd mot rena slag.

Varför lätt? Tänker ha det i min väska när jag flyger och eftersom vikten oftast är begränsat till 20 kilo så önskas lätt förvarings tub.

Eller finns det andra sätt att skydda spöt utan tub, när man har det i väska under flygning (går som bagage i mjuk väska)

#2 OFFLINE   koi

koi

Member

• Members
  • PipPip
  • 35 inlägg

Postad 26 Dec 2011, 14:26

Vill du ha en billig spötub med låg vikt så köp ett elrör hos handlaren du kan även köpa lock till rören.
The man, the myth, the legend

#3 OFFLINE   turtola

turtola

Advanced Member

• Edgemember
  • 359 inlägg

Postad 31 Jan 2012, 11:10

Vill du ha en billig spötub med låg vikt så köp ett elrör hos handlaren du kan även köpa lock till rören.

JAg köpte 3 m rör 45mm diam, med 4 röda plastlock och det blev 2 spötuber. Kanske är för smalt för 2-handspö (4-delat?) Då kasnke avloppsrör kan funka men dom är tjockare i godset och därmed tyngre, även sämre med lock. Men man kan ju plugga med hård frigolitskiva som passas in.
DT

#4 OFFLINE   OlaSpång

OlaSpång

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 170 inlägg

Postad 31 Jan 2012, 12:05

Har själv rest mycket med spön i bagaget och lite nu och då beroende på reglementen låtit "buttdelen/delarna"vara utanför själva tuben men i packningen, tejpad mot den samma.

#5 OFFLINE   jlindengren

jlindengren

Frontline Member

• Edgemember
  • 1045 inlägg

Postad 31 Jan 2012, 12:17

Jag har lagt spöna under en bit liggunderlag och packat kläder runt om; men det fungerar nog bara om man har en hård resväska.
"(...) it seems to me that if our survival system is based on eternal growth and expansion within a finite environment, then our entire culture is headed right for the shit hole." John Gierach

#6 ONLINE   F S

F S

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 759 inlägg

Postad 16 Apr 2012, 07:54

Var kan man få tag i en tub som är lätt i vikt och går att förvara ett tvåhands flugspö (transport tub på 95 cm). Eftersom spöt ligger i botten på väskan, krävs ingen större hållbarhet på tuben. Mer skydd mot rena slag.

Varför lätt? Tänker ha det i min väska när jag flyger och eftersom vikten oftast är begränsat till 20 kilo så önskas lätt förvarings tub.

Eller finns det andra sätt att skydda spöt utan tub, när man har det i väska under flygning (går som bagage i mjuk väska)

Jag måste fråga, vad för väska har du där en 95 cm tub går i? Hockeytrunk, dykbag?

Ska själv ut och resa och vill verkligen få ned spöna i en väska och inte checka in dem separat.
Pike - all other fish are just bait

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar