Igår hände det som jag trodde var omöjligt för mig, var ute och fiskade gädda lagom nedstämd och inte särskilt förväntansfull.
Efter en kvart smäller det på kompisens spinnspö med någon Nils nånting drag på. Glad för honom men ja klart det gnagde mig något eftersom jag aldrig fått aldrig kommer få gädda. Någon minut till så får han på igen men den släpper. Ca 20-30 minuter senare böjer sig toppen på mitt spö och jag sätter mothugget, adrenalinet pumpar och jag känner att detta är något jag aldrig fångat innan,
Efter lite skrikande och indragande på linan ser jag att det är en gädda, och då är jag igång helt okontrollerat står jag och studsar och skriker som en flicka på en back street boys koncert
Riktigt roligt, dagen slutade med två gäddor ena på ca 1,5 kg och andra mellan 3,5-4 kg.
Jag bubblar fortfarande av glädje idag och vill bara ut igen, men tänker nog njuta av denna känslan ett tag till
Ville dela med mig och gärna höra hur ni upplever det när ni fått en baddare eller fiskarter som ni jagat länge, blir ni så där riktigt varma och glada även om det är kallt och blåsigt ?