.
harrfiske runt saxnäs?
Started By Isak Boström, 2012 01 02, 16:12
5 replies to this topic
#3 OFFLINE
Skrivet 14 Jan 2012, 08:57
Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället.
#6 ONLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 19:47
jani på 14 Jan 2012, 08:57 sade:
Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället. 
Nedströms Dimforsen (som Jani säger) och ner till Stalon finns några riktigt natursköna sträckor och poler med ganska hyggligt Harrfiske. Inga jättar som vi fått där men upp till strax under 40 i allafall. Framförallt grymt roliga sträckor rent fiskemässigt.
Resten håller jag för mig själv. Dels för att jag vill det pga känsligheten, dels för att jag lovat en eminent edgare det.
M,a,o. Klart att det finns riktigt bra harrvatten i regionen. Men satsa på närmare Vilhelmina för det så är det säkrare.
Jan Fridh. -64:a från Mora nu boendes i Borlänge. Fiskar helst norrut.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar