Hoppa till innehåll

.

harrfiske runt saxnäs?

5 replies to this topic

#1 OFFLINE   Isak Boström

Advanced Member

• Edgemember+
  • 252 Inlägg:

Skrivet 02 Jan 2012, 16:12

Finns det något bra harrvatten runt Saxnäs? Har fiskat lite i Satsån men har bara fått öring... jag ska eventuellt åka till Saxnäs i sommar och är intresserad av heta harrvatten. :)

#2 OFFLINE   Fettfenan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 257 Inlägg:

Skrivet 13 Jan 2012, 20:12

Så vitt jag vet så finns det inte. Det är det som är så bra med Saxnäs :) Dimforsen lär vara övre gränsen i kultsjöån. Jag har inte stenkoll, men skulle åka nån annan stans om jag skulle få för mej att fiska harr.

#3 OFFLINE   jani

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3657 Inlägg:

Skrivet 14 Jan 2012, 08:57

Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället. :)
torrt, smått & grått

http://www.vojman.se/

#4 OFFLINE   meek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1269 Inlägg:

Skrivet 14 Jan 2012, 20:53

förutom med helikopter så borde man väl passera Vilhelmina på sin väg till Saxnäs. (- 3 km om du kommer norr ifrån)
så... dra en massa harr i Vojmån och åk vidare uppöver ;)

#5 OFFLINE   Isak Boström

Advanced Member

• Edgemember+
  • 252 Inlägg:

Skrivet 21 Jan 2012, 14:53

Okej tack så mycket! :)

#6 ONLINE   flyfisher30

Advanced Member

• Edgemember+
  • 5779 Inlägg:

Skrivet 21 Jan 2012, 19:47

Visa inläggjani på 14 Jan 2012, 08:57 sade:

Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället. :)

Nedströms Dimforsen (som Jani säger) och ner till Stalon finns några riktigt natursköna sträckor och poler med ganska hyggligt Harrfiske. Inga jättar som vi fått där men upp till strax under 40 i allafall. Framförallt grymt roliga sträckor rent fiskemässigt.
Resten håller jag för mig själv. Dels för att jag vill det pga känsligheten, dels för att jag lovat en eminent edgare det.
M,a,o. Klart att det finns riktigt bra harrvatten i regionen. Men satsa på närmare Vilhelmina för det så är det säkrare.
Jan Fridh. -64:a från Mora nu boendes i Borlänge. Fiskar helst norrut.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar