.
bäcköring i sörmland?
Started By Isak Boström, 2012 01 02, 20:11
11 replies to this topic
#3 OFFLINE
Skrivet 02 Jan 2012, 21:53
Tyvärr är sörmlandstrakten det enda stället i ungefär hela sverige som det inte finns någon bäcköring.
Detta kan nog härledas till industialiseringen och tidig uppdämning av små vattendrag för massa hundra år sedan.
Tyvärr...
Om du hittar något ställe där det finns bäcköring så kommer jag gärna och tittar på det då
det förmodligen är ett unikum.
Detta kan nog härledas till industialiseringen och tidig uppdämning av små vattendrag för massa hundra år sedan.
Tyvärr...
Om du hittar något ställe där det finns bäcköring så kommer jag gärna och tittar på det då
det förmodligen är ett unikum.
Formerly known as Phishmaster
Finner du inte frid i flugfiske så är där något fel...
#5 OFFLINE
Skrivet 02 Jan 2012, 23:04
Vad jag har hört så ska det finnas bäcköring och även bäckröding har funnits i en bäck/å, vet ej dock om bäckrödingen finns kvar i den bäcken. Bäckrödingen vet jag av egen erfarenhet att den fanns.
Bäcköring ska tydligen finnas i flera bäckar men jag vet inte om det är tillåtet att fiska där, kan tillägga att dom finns i södra Södermanland
Bäcköring ska tydligen finnas i flera bäckar men jag vet inte om det är tillåtet att fiska där, kan tillägga att dom finns i södra Södermanland
Detta inlägg har redigerats av Andersson: 02 Jan 2012, 23:13
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Skrivet 03 Jan 2012, 09:13
Andersson på 02 Jan 2012, 23:04 sade:
Jag vet vart du menar, och det är fiskeförbud där. Skyddat vatten med uppmärksam markägare.
Tyvärr går det tjuvfiskare där då och då vilket gör att möjligheten finns att man får salthagel
i baken finns även om man bara vill promenera och fotografera.
Formerly known as Phishmaster
#8 OFFLINE
Skrivet 03 Jan 2012, 18:26
ReelBigFish på 03 Jan 2012, 09:13 sade:
Jag vet vart du menar, och det är fiskeförbud där. Skyddat vatten med uppmärksam markägare.
Tyvärr går det tjuvfiskare där då och då vilket gör att möjligheten finns att man får salthagel
#10 OFFLINE
Skrivet 04 Jan 2012, 19:05
#11 OFFLINE
Skrivet 14 May 2012, 12:42
Jag har en bäck i närheten där jag bor som går ut i en å som sedan går ut i mälaren. Och min pappa berättade att för ungefär 20 år sedan hade folk fått havsöring och även någon lax i ån. Så finns möjligheterna att det skulle kunna finnas bäcköring i bäcken?
Nu för tiden tror jag inte att så mycket öring går upp i ån eftersom att det går upp så mycket gädda och gös och leker i ån.
Nu för tiden tror jag inte att så mycket öring går upp i ån eftersom att det går upp så mycket gädda och gös och leker i ån.
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar