.
fiskbara vatten kring falun
Started By flugfiskarn999, 2012 01 03, 15:07
18 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 03 Jan 2012, 15:07
Hejsan alla edgare!
Nu börjar fiske suget bli för stort...
Jag frågar er om ni vet något vatten som är öppet och där man får fiska.
Om det är gädda eller öring spelar ingen roll bara det finns fisk där.
p.s det behöver inte vara precis i falun, funkar även i utkanten mot grycksbo osv
tacksam för svar joel
Nu börjar fiske suget bli för stort...
Jag frågar er om ni vet något vatten som är öppet och där man får fiska.
Om det är gädda eller öring spelar ingen roll bara det finns fisk där.
p.s det behöver inte vara precis i falun, funkar även i utkanten mot grycksbo osv
tacksam för svar joel
fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...
fiskar gör man likfan dör man...
#4 OFFLINE
Skrivet 05 Jan 2012, 19:04
Hej.....
Tror nog det är pimpling som gäller nu, tror det är premiär i stångtjärn till helgen? själv tycker jag fisket runt falun är riktigt uselt!
fenskadade rengnbåger i överfiskade pölar är inte min melodi! närmaste vettiga tycker jag är älvdalen, är faktiskt rätt sugen att flytta lite närmare finare vatten........
Tror nog det är pimpling som gäller nu, tror det är premiär i stångtjärn till helgen? själv tycker jag fisket runt falun är riktigt uselt!
fenskadade rengnbåger i överfiskade pölar är inte min melodi! närmaste vettiga tycker jag är älvdalen, är faktiskt rätt sugen att flytta lite närmare finare vatten........
#7 OFFLINE
Skrivet 05 Jan 2012, 20:51
carpenter på 05 Jan 2012, 19:04 sade:
Hej.....
kanon fin fisk där
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."
#8 ONLINE
#10 ONLINE
Skrivet 05 Jan 2012, 21:57
Lovéus på 05 Jan 2012, 21:53 sade:
Det är ju inte utan att man är sugen på att titta på erat klubbvatten.
Man kanske skulle ta en bindkväll i Insjön nån kväll...
Man kanske skulle ta en bindkväll i Insjön nån kväll...
Det är inte omöjligt.
Jan Fridh. -64:a från Mora nu boendes i Borlänge. Fiskar helst norrut.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
#12 ONLINE
Skrivet 05 Jan 2012, 22:54
flugfiskarn999 på 05 Jan 2012, 22:42 sade:
som medläm i fiskeklubben får man väl ta med en gäst som fiskar på samma kvot som medlemen, eller är jag helt ute och cyklar?
Och en fiskeavgift på 50:-
Jan Fridh. -64:a från Mora nu boendes i Borlänge. Fiskar helst norrut.
#15 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 12:44
carpenter på 06 Jan 2012, 09:00 sade:
Vilken klubb menar du och vart ligger sjön?
åhls fiskevårds förening
flyfisher30 är ordförande
vattnet ligger mellan insjön och falun
kan eventuellt ta med dig dit när isen gått
lite segt med torrfluga då
men man får ju iaf blöta
avgift 500:- per år
alternativt 80:-/gång om man inte är medlem
ligger ca 2.5 mil från falun
kanon fin fisk
öring och båge inplanterad från egen odling, ej fenskadad då den inte odlas i kassar
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."
#18 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 13:43
klinkhammer på 06 Jan 2012, 12:44 sade:
åhls fiskevårds förening
men man får ju iaf blöta
kanon fin fisk
öring och båge inplanterad från egen odling, ej fenskadad då den inte odlas i kassar
men man får ju iaf blöta
kanon fin fisk
#19 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 13:50
carpenter på 06 Jan 2012, 13:43 sade:
Hänger gärna med! tidigare utalande grundas av erfarenheter av pölar typ stångtjärn och sätterbotjärn! pratade med lasse på capricorn och han tipsade om en tjärn i trakterna av rexbo, är det den?
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar