caenis på 05 Jan 2012, 11:23 sade:
Jag kan varmt rekommendera Garmin 1390T eller 1490T, har en 1490 och är mkt nöjd.
den är ju inte vattentätad om det är det du är ute efter, men för bilbruk är den kalas, gillr funktionen "lane guidance" framför allt.
Nu ingick livstids kartuppdateringar i någon kampanj såg jag, har för mig någon reade ut den för 699 i julas, kalaspris för den navigatorn enligt mig.
Annars är det mycket en smaksak vilket gränssnitt man gillar bäst, och vilka funktioner man har nytta av.
de är i stort lika bra allihopa nu.
Lycka till!
Nu kostar den 1390 på Elgiganten, inte så farligt ändå. Det finns ett par över 2000 kr som har livstids kartuppdatering men frågan är ju om den håller så länge... Eller är det så att kartuppdateringen finns kvar så länge jag håller fast vid Garmin?
Jag kräver inte att den ska vara vattentät men att den går att ha med sig ut till skog och mark. Batteritid verkar vara 3-4 timmar. Inte optimalt men det går ju att stänga av den när jag är framme.
Vad innebär "lane guidance"? Är det förresten möjligt att med alla med pekskärm att pricka en punkt på kartan (t ex slutet på en namnlös skogsväg) och sedan peka på därifrån jag åker och därmed få en vägbeskrivning. Och hur är det allmänt med typ timmervägar, brukar de vara med?