.
Att välja bort ett intresse....
#1 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 19:39
Så,behöver tröst...skriv gärna om ni fått offra något för fisket på tidsbristens altare..
#2 ONLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 19:41
Svanberg på 06 Jan 2012, 19:39 sade:
Så,behöver tröst...skriv gärna om ni fått offra något för fisket på tidsbristens altare..
#4 ONLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 19:54
#5 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 19:55
sasse på 06 Jan 2012, 19:45 sade:
Hehehe....njaää,har svårt för stötstänger och bladfjädrar,det är en Audi S2 Avant -94 som genomgår en ganska omfattande uppgradering.
Fast en hög 10 skulle vara kul så skulle jag i verkligheten gissa på en låg 11:a i år...vi får se
Tävlingsflugkastning...jag har läst en del om dina bravader,och det låter kul men inbillar mig att jag skulle suga...kanske är för att jag läst vilka distanser du ligger på
#6 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:08
#7 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:13
edit: @grappler: såg inte ditt svar förrän jag svarat och kan skriva under på att det verkligen är en jobbig livskris man får hantera när man måste lägga av och känner mig emellanåt fortfarande sinnessjukt sugen på att tävla/sparras trots att det var snart 12 år sen jag skadades och 6 år sen jag helt lade av...
Detta inlägg har redigerats av jani: 06 Jan 2012, 20:21
#8 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:15
Klippklättring.
Brudar.
Reklamfotografering.
Ensamvandringar. (Bushcraft.)
Barn.
Och en del annat.
Numera får flugfisket stå tillbaka för familjen och aikidon. Vilket inte betyder att jag fiskar mindre nu än för två år sedan, snarare mer men det blir kanske trettio timmar per år.
Min artikel om klädsel i kyla
-Il pescatore pigro non cattura la trota-
#9 ONLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:17
mipert på 06 Jan 2012, 20:15 sade:
Klippklättring.
Brudar.
Reklamfotografering.
Ensamvandringar. (Bushcraft.)
Barn.
Och en del annat.
Numera får flugfisket stå tillbaka för familjen och aikidon. Vilket inte betyder att jag fiskar mindre nu än för två år sedan, snarare mer men det blir kanske trettio timmar per år.
o fiska med en 10 poängare
fota henne vid ditt drömvatten
dra över henne och vänta tills ungen kommer hem
Detta inlägg har redigerats av Meritaimen: 06 Jan 2012, 20:18
#10 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:21
jani på 06 Jan 2012, 20:13 sade:
edit:
#11 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:21
Min artikel om klädsel i kyla
-Il pescatore pigro non cattura la trota-
#13 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:23
mipert på 06 Jan 2012, 20:15 sade:
Det är ju vad vissa andra fiskar per dygn.
Det låter som ett hårt liv.
Jag har haft och har fortfarande samma dilemma med många intressen. Det som fortfarande gör det möjligt att vara en mångsysslare är väl dels att jag flyttat närmare mina huvudintressen, att jag jobbar deltid, och att vissa intressen passar bättre ihop än andra. För många år sedan höll jag på med fallskärmshoppning, vilket inte gick bra ihop med flugfisket. När jag kikade ut genom fönstret en tidig sommarmorgon och såg stillheten och solljuset så kunde jag tänka: Åh vilken fantastisk dag att hoppa fallskärm! I nästa sekund insåg jag att det kunde vara perfekta förhållanden för torrflugefiske! Beslutsångest i kombination med ambivalens, då får i varje fall inte jag så mycket uträttat. Så fallskärmshoppningen fick stå åt sidan, och jag saknar den inte. Foto är ett annat stort intresse som både går bra och mindre bra ihop med flugfisket, men fördelarna överväger stort. Magiskt ljus är både laxfiskarens och fotografens bästa vän, och det går att göra båda sakerna samtidigt men tyvärr så är det svårt att dela upp tid och koncentration på två så krävande intressen i samma ögonblick. Men, dessa intressen har en sorts synergistisk effekt på varandra, för när fiskemotivationen tryter kan fotointresset tvinga ut mig på foto-fisken, och även om jag inte får någon fisk så är jag alltid nöjd över att ha fått vara ute i naturen och fotograferat. När jag flyttade från Dalarna till Västerbotten så offrade jag lite av mitt musikutövande, men det är heller ingenting jag saknar så mycket av faktiskt. Det är dock en perfekt vintersyssla, och konkurrerar inte lika hårt med de övriga.
#14 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:23
#15 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:32
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:44
väldigt tråkigt men med ett barn på 1.5 år och ett flugfiske intresse finns det inte tid.
Är dock utbildad divemaster och han med att jobba lite utomlands innan familjen så känns bra på ett sätt...blev mycket dykning under en period i livet.
#18 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 20:59
Nu kan jag fiska å parta i lugn och ro!!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#20 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 21:45
#21 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 21:45
#22 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 21:49
#23 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 21:53
Själv har jag fisket men dock fiskar jag inte lika mycket som dom flesta här men när säsongen är blir det några turer...
Sen har man bmwn som en kär vän i garaget och den är definitivt inte gratis,,,en bmw M635csi för er som undrar, den behöver mycket kärlek i form av pengar=)
och i våras köpte jag mig en mountainbike men det gav jag upp i höstas då jag inte orkade hålla på med alla cykelkläder osv...kostar ju multum.
Så nu är det bara bilen och fisket, ska tilläggas att jag inte har någon fru och inga ungar och det är jag glad för just nu iallafall.
#24 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 22:00
pikehunter29 på 06 Jan 2012, 21:45 sade:
#25 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 22:11
Det fick bli dator bli dator byggandet och spelandet som fick stryka på foten. Alldeles för dyrt att hänga med i.... Det inser jag nu, det idiotiska uppgraderings rat racet. Och spelandet, kunde jag gott skära ned ordentligt på iaf.
Detta inlägg har redigerats av Jock Scott: 06 Jan 2012, 22:14
#27 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 22:42
Nu är det fru, 3 x barn, flugfiske, flugbindning, jerkfiske, vertikalfiske, Toyota (driftsäkert) och jobba. Jag har helt slutat med att dricka alkohol, slutat festa, (ja just det, huset renoveras i LÅNGSAM takt) samt att jag har dragit ner på sömnen.............................
#28 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 22:43
För min egen del så har det blivit musiken, pysslade med både inspelningsstudio, trummor och gitarrer av dyrare sorten.
Något har jag kvar något har fått säljas av, gick inte ihop.
Vår dotter kom och "kostade" en slant i form av prylar som skulle köpas och föräldraledighet som resulterade i ett stagnerat år för större inköp.
Nu är allt på en lägre hälsosammare nivå, men det är jobbigt att behöva prioritera när det är något man vill ha eller göra
#29 OFFLINE
Skrivet 06 Jan 2012, 22:58
Jock Scott på 06 Jan 2012, 22:11 sade:
Det fick bli dator bli dator byggandet och spelandet som fick stryka på foten. Alldeles för dyrt att hänga med i.... Det inser jag nu, det idiotiska uppgraderings rat racet. Och spelandet, kunde jag gott skära ned ordentligt på iaf.
Riktigt smart!
...att avstå spelandet alltså...
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar