Hoppa till innehåll

.

Fiskedrömmar och galna ideér?

62 replies to this topic

#61 OFFLINE   FlyFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4441 Inlägg:

Skrivet 18 Jan 2012, 20:00

Visa inläggHi-Lo på 18 Jan 2012, 19:52 sade:

Som nån annan skrev, 3-4 veckor i Kiruna fjällen vore mulligt.

Jag gjorde en 3-veckors vandring med två polare år 2000. Start i Kilpisjärvi, gick upp på Duoibal och treriksröset, vidare ner längs Signaldalen till norska kusten för bunkring och en natt på hotell som inkluderade en fylla.. Vidare upp till Rostahytta, gick längs Rosta elv och norr Rostujaure, vidare ner mot Kummavuopio och Keinovuopio. En rolig tripp med mycket fiske givetvis men även en del slit. Jag gick förresten ner 6.5 kg på de veckorna, såg ut som en koncentrationslägerfånge när jag kom hem... -_-

Det finns en del riktigt fina rödingvatten där uppe...hujeda mig...! :)
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll

One hook, two hookers...

#62 OFFLINE   jani

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3657 Inlägg:

Skrivet 18 Jan 2012, 20:15

Har aldrig varit längre ute än nio dagar i stöten... det är svårt för mig att motivera jättelånga turer när jag bor så nära mina vatten, men det skulle vara häftigt att typ bo uppe vid nån fjällå i en månad eller så nån sommar! Bara tokkoncentrera sig på att hitta vakande fisk vid dygnet runt i en månad! Brukar dock bli halvless redan efter 4-5 dar så detta får nog förbli en dröm... alternativt att man är ute en månad och varierar mellan en hel massa vatten... Dock brukar jag börja längta till hemmavattnen redan efter några dagar till fjälls... är man borta för länge så kan man ju missa nån häftig kläckning... det ska inte vara lätt... :unsure:
torrt, smått & grått

http://www.vojman.se/

#63 OFFLINE   Hi-Lo

Advanced Member

• Edgemember
  • 844 Inlägg:

Skrivet 18 Jan 2012, 20:26

Visa inläggFlyFly på 18 Jan 2012, 20:00 sade:

Jag gjorde en 3-veckors vandring med två polare år 2000. Start i Kilpisjärvi, gick upp på Duoibal och treriksröset, vidare ner längs Signaldalen till norska kusten för bunkring och en natt på hotell som inkluderade en fylla.. Vidare upp till Rostahytta, gick längs Rosta elv och norr Rostujaure, vidare ner mot Kummavuopio och Keinovuopio. En rolig tripp med mycket fiske givetvis men även en del slit. Jag gick förresten ner 6.5 kg på de veckorna, såg ut som en koncentrationslägerfånge när jag kom hem... -_-

Det finns en del riktigt fina rödingvatten där uppe...hujeda mig...! :)

Låter som en trevlig tripp! 9 dagar har varit längsta trippen hittils. 3 veckor vore ganska perfekt, kunna koppla bort fisket i nån dag, för att sedan fiska igen...

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar