Hoppa till innehåll

Foto

Rogers flugfiskevästar!

7 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   hogmark

hogmark

Laxhjälte

• Edgemember+
  • 1470 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 10:49

Hej i vintermörkret!

Jag tänker faktiskt passa på att tipsa om "Byskevästen", som jag tycker är en fantastiskt fin flugfiskeväst. Skomakare Roger Viklund i Byske konstruerade den här västen tillsammans med en av sina bästa fiskekompisar år 1999. Han tillverkade då ett fåtal västar åt några laxfiskare på orten. År 2009 återupptog han tillverkningen i liten skala. Mer information finns på skomakeriets hemsida.

byskevasten.jpg

Jag är partisk eftersom jag känner Roger och har gjort hemsidan åt honom. Jag har också själv en väst som han har gjort, men jag har inte betalt för att marknadsföra västarna och heller inte betalt för att jag gör hemsidan. Det gör jag bara för att han är en så god vän. Att han sedan gör så fina västar kan ju inte jag hjälpa. Ibland tar jag lite rävskinn som blir över när han syr mössor, det ska jag dock erkänna. :rolleyes:

Om ni åker förbi Byske så är det bara att ringa Roger så får ni prova västar.
Jag brukar också ta med min väst till flugbindningsträffarna.

Visst är de läckra!?

/Göran

#2 OFFLINE   Namnbytarkungen

Namnbytarkungen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 748 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 11:15

Vad ligger de i pris?
LAXJUNKIE!

#3 OFFLINE   hogmark

hogmark

Laxhjälte

• Edgemember+
  • 1470 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 11:35

Vad ligger de i pris?

3200 kr

#4 OFFLINE   Namnbytarkungen

Namnbytarkungen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 748 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 11:51

Ok! Tack för svaret!
LAXJUNKIE!

#5 OFFLINE   klinkhammer

klinkhammer

Frontline Member

• Edgemember+
  • 3036 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 13:55

ser fruktansvärt varma ut
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#6 OFFLINE   Namnbytarkungen

Namnbytarkungen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 748 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 14:40

Är lite rädd för att jag inte skulle rymma alla mina småprylar. WJ Coastal är nog oslagbar där. :)
LAXJUNKIE!

#7 OFFLINE   hogmark

hogmark

Laxhjälte

• Edgemember+
  • 1470 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 17:25

ser fruktansvärt varma ut

Skinnet är tunt och täcker liten yta, så de gör varken till eller från på den punkten.

Är lite rädd för att jag inte skulle rymma alla mina småprylar. WJ Coastal är nog oslagbar där. :)

Japp, Coastal ser fin ut och den verkar rymlig. William Joseph har en hel del intressanta packs. De sitter dock lite väl lågt? Jag har inte testat någon av dessa, däremot körde jag tidigare med en Vision Mycket Bra som jag gillade. Tyvärr hade den en tendens att bli framtung (och dyngsur) och rörelsefriheten var inte den bästa.

#8 OFFLINE   Namnbytarkungen

Namnbytarkungen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 748 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 19:04

Den ser mycket fin ut Byskevästen. Den skapar ett visst ha-begär.
LAXJUNKIE!

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar