.
Förnya medlemsskapet
Started By Hannu, 2012 01 09, 13:45
15 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 09 Jan 2012, 13:45
Hej!
Senaste åren har jag förnyat medlemsskapet genom att helt enkelt bli ny medlem på Älvräddarnas hemsida.
Vore det inte enklare att skicka ut ett inbetalningskort en gång per år?
Eller är det bara jag som inte får något sådant?
Senaste åren har jag förnyat medlemsskapet genom att helt enkelt bli ny medlem på Älvräddarnas hemsida.
Vore det inte enklare att skicka ut ett inbetalningskort en gång per år?
Eller är det bara jag som inte får något sådant?
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be." --John Gierach
#3 OFFLINE
Skrivet 09 Jan 2012, 15:49
Såvitt jag vet så får man en påminnelse förr eller senare.
Frågor och förslag skickar man till kassören:
Lars Lövgren
Granvägen 26
922 32 VINDELN
0933-613 78, 070-372 5776
lars.lovgren@alvraddarna.se
Frågor och förslag skickar man till kassören:
Lars Lövgren
Granvägen 26
922 32 VINDELN
John Schütte, Styrelseledamot i Älvräddarnas Samorganisation.
#4 OFFLINE
Skrivet 09 Jan 2012, 16:41
För min del hade det räckt att jag fått ett mail med alla uppgifterna,
skicka brev skapar bara onödig administration för nån måste ju göra det,
det är lättare med mail
skicka brev skapar bara onödig administration för nån måste ju göra det,
det är lättare med mail
Detta inlägg har redigerats av Den Fule: 09 Jan 2012, 16:42
#6 ONLINE
#10 OFFLINE
Skrivet 12 Jan 2012, 00:36
Hej, nu blandar jag mig i diskussionen. Jag heter Lars Lövgren och är kassör i Älvräddarna. Tidigare har jag varit medlemssekreterare i organisationen och dessutom har jag suttit i styrelsen slutet av 70-talet(!). Så här fungerar detta med medlemskap: Vi skickar ut inbetalningskort till alla medlemmar under våren. Servicen via PayPal på hemsidan är främst för att nya medlemmar ska kunna komma in. Vi har olika nivåer på medlemskap (eller egentligen heter det stödjande medlemskap - det är de olika älvräddargrupperna som är medlemmar). En enskild person som betalar 100 kr är stödjande medlem och får vår tidning Älvräddaren (ett nr per år). 125 kr inkluderar hela familjen. 250 kr kallar vi gåvopaket och som tack skickar vi en pin, ett broderat märke och en dekal att sätta på bilen eller vad man nu vill smycka med vår logga. De som har betalat nu på slutet får vänta ett tag på grejerna eftersom vi just har bytt logotyp och vi väntar på tygmärket. Det kommer i början av februari. För 450 kr får man dessutom en jättefin bok om Vålån och området runt älven. Ingemar Näslund heter författaren. Alla som känner som oss i Älvräddarna är hjärligt välkomna som stödjande medlemmar!
#11 ONLINE
Skrivet 12 Jan 2012, 05:01
Lars Lövgren på 12 Jan 2012, 00:36 sade:
Hej, nu blandar jag mig i diskussionen. Jag heter Lars Lövgren och är kassör i Älvräddarna. Tidigare har jag varit medlemssekreterare i organisationen och dessutom har jag suttit i styrelsen slutet av 70-talet(!). Så här fungerar detta med medlemskap: Vi skickar ut inbetalningskort till alla medlemmar under våren. Servicen via PayPal på hemsidan är främst för att nya medlemmar ska kunna komma in. Vi har olika nivåer på medlemskap (eller egentligen heter det stödjande medlemskap - det är de olika älvräddargrupperna som är medlemmar). En enskild person som betalar 100 kr är stödjande medlem och får vår tidning Älvräddaren (ett nr per år). 125 kr inkluderar hela familjen. 250 kr kallar vi gåvopaket och som tack skickar vi en pin, ett broderat märke och en dekal att sätta på bilen eller vad man nu vill smycka med vår logga. De som har betalat nu på slutet får vänta ett tag på grejerna eftersom vi just har bytt logotyp och vi väntar på tygmärket. Det kommer i början av februari. För 450 kr får man dessutom en jättefin bok om Vålån och området runt älven. Ingemar Näslund heter författaren. Alla som känner som oss i Älvräddarna är hjärligt välkomna som stödjande medlemmar!
Toppen
#13 OFFLINE
Skrivet 13 Jan 2012, 18:42
Lars Lövgren på 12 Jan 2012, 00:36 sade:
Gåvopaket fast med familjemedlemsskap, då?
/ C
LOVE is a 10-letter word......FLYFISHING
#14 OFFLINE
Skrivet 14 Jan 2012, 13:06
Christer på 13 Jan 2012, 18:42 sade:
Gåvopaket fast med familjemedlemsskap, då?
/ C
/ C
så vill ni vara säkra att få svar på era frågor så var snälla och kontakta Lars personligen:
Här är hans kontaktuppgifter igen:
Lars Lövgren
Granvägen 26
922 32 VINDELN
John Schütte, Styrelseledamot i Älvräddarnas Samorganisation.
#15 OFFLINE
Skrivet 14 Jan 2012, 14:21
När nästa inbetalning kommer ska jag skaffa pin och dekal till bilen,
Älvräddarna är Rock´n´roll
Älvräddarna är Rock´n´roll
Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige
Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/
Captivate the eyes fill the hearts
Delta 3 Pro Staff
Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/
Captivate the eyes fill the hearts
Delta 3 Pro Staff