sempai på 13 Jan 2012, 10:28 sade:
Körde hawkeye med fishfinder men blev galen på alla alerts om fisk. Blev ficklampsekolod istället. En Gtm 40 (heter den så ?) yttemp samt temp varannan meter och bottentemp (mest användbart i sjö, så jag lärt mig att sjöar inte skiktas varje år utan vissa år har nästan samma temp hela vägen ner) jag skrev förr ut sjökort ifrån Fugawi och plastade in dem, oldschool lösning. Nu kollar jag ajjfåån, eniro sjökort och google earth. Är det typ fishcat streamer som tas lätt av vind ? Så länge vind är jämn funkar en ikeakasse som drivankare, fäst två olika linor i handtagen så du kan kollapsa den då du halar in den. Elmotor skulle va nice men... Behöver fysa ibland också. En vattensäker byggradio kanske ? Smeden pimpade ju upp sin med handtag och hjul, lite skottkärrestuk, ruggigt smart. Han hade ankare med handtag och spel och givetvis custom drickahållare.
haha, radio o elmotor .. nä
det blir en 4taktars 2.5 lagom till borrefisket i sommar

funderade på el men det kommer köra ihop sig när man är halvägs till danmark o batteriet är slut, fram tills dess blir det lugna skritt här i fjorden.
men åter till frågan.. eyephone, fan . det har jag inte o kommer nog aldrig att ha. vill ha en gps som man kan även sen ha med utomländsk .. men va tror ni om en sån etrex? den e ju bara o hänga där på väskan o dra. jag driftar ju aldrig så långt så att jag inte hittar tillbaka, man fiskar ju typ på ett "utvalt" ställe.
ska ju ha den mest för att leta upp grynnor och på ett ungefär se lite djup o sånt. ..