På en del filmer på youtube kan man se att musiken kommer ifrån Itunes. Kan någon där ute förklara hur det fungerar?
1. Kan man köpa en låt och sen använda den som bakgrundsmusik?
2. Är det lagligt?
3. Jag har klippt lite i moviemaker, funkar det att lägga till en Itunes låt där?
4. På Itunes finns endel gratis musik. Kan man använda denna "som man vill" på sina filmer?
Tacksam för svar.....
Fiskehälsningar Tom Gustavsen
Över 40.......
.
Itunes på youtube
Started By Tom G, 2012 01 14, 23:40
9 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 01:25
Tom G på 14 Jan 2012, 23:40 sade:
På en del filmer på youtube kan man se att musiken kommer ifrån Itunes. Kan någon där ute förklara hur det fungerar?
2. Är det lagligt?
3. Jag har klippt lite i moviemaker, funkar det att lägga till en Itunes låt där?
4. På Itunes finns endel gratis musik. Kan man använda denna "som man vill" på sina filmer?
Tacksam för svar.....
Över 40.......
2. Är det lagligt?
Tacksam för svar.....
Över 40.......
#6 OFFLINE
Skrivet 17 Jan 2012, 23:51
Bara en snabb reflektion.....
Jag tror inte att du kan använda någon musik, frånsett den du gjort själv, i dina videos för att sedan sprida detta vidare.
Medgivande från ägaren krävs.
Många gör det ändå och är det ingen större spridning så händer det nog ingenting
Jag tror inte att du kan använda någon musik, frånsett den du gjort själv, i dina videos för att sedan sprida detta vidare.
Medgivande från ägaren krävs.
Många gör det ändå och är det ingen större spridning så händer det nog ingenting
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#7 OFFLINE
Skrivet 20 Jan 2012, 23:11
I sådana fall. Finns gratis musik där ägaren tycker det är ok att använda musiken?
Tittade på en fil som någon tioåring i sonens klass hade gjort. Egenproduserad musik från Imusic. Man skulle varit 20.......
Fiskehälsningar
Tom
Tittade på en fil som någon tioåring i sonens klass hade gjort. Egenproduserad musik från Imusic. Man skulle varit 20.......
Fiskehälsningar
Tom
www.tomgustavsen.se
Flugfiskeguide på västkusten
Flugfiskeguide på västkusten
#8 ONLINE
Skrivet 20 Jan 2012, 23:28
Borde väl finnas musik om man söker på creative commons också?
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar