Hoppa till innehåll

.

Ultimate Fighting Championship (UFC) MMA

95 replies to this topic

#1 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 15:24

Någon som ska till galan i globen 14e april ?

vaknade nyss efter ha vakat och sett ufc 142 inatt..

måste finnas fler som är insatta så tänkte lägga upp en tråd bara.

#2 OFFLINE   meek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1269 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 15:37

har aldrig sett detta live men säkert sett 120 av 142 på datorn.
grym sport och det vore grymt att se smällarna utdelas live :o
finns det hyffsat fina platser kvar så är man nog PÅ, man vill ju gärna känna "vinddraget" av smällarna :D

och ja.... jag är för feg för att själv fightas ;)

#3 OFFLINE   Svanberg

Advanced Member

• Edgemember
  • 289 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 16:12

"och ja.... jag är för feg för att själv fightas ;)"

Bra annars hade jag avbokat Serbien :D
"The way I see it captain Ahab was a quitter"

http://www.lostsouls.se
Vakringen

#4 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 16:43

Blev så jävla glad när ag hörde att det skulle komma hit ända tills jag hörde datumet. Då är jag och fiskar havsöring. UFC i all ära men fisket går före. Grymt intressant att se hur det går för Görgen kruth. Håller tummarna.
Fint att det fanns en sån här tråd btw ^_^

#5 OFFLINE   TraNaN

Advanced Member

• Edgemember+
  • 477 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 17:17

Är jävligt sugen, men är inte alla plåtar redan slut? Tyckte jag såg det på Ticnet men kan ha sett fel. Annars blir det nog att åka

#6 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 18:34

Alla plåtar är slut på Ticnet men går att köpa av de grå på blocket men till ett betydligt högre pris. Jävligt dåligt!

#7 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 20:26

Tog slut på 3 timmar , hade "lösenord" för att boka en dag innan biljetterna släpptes som tur var så vi har hyfsat bra platser, inte ringside men nära nog.
UFC 142 var superbra om ni inte sett den galan som gick igår ladda hem på piratebay eller liknande.

fisket går alltid före och april har ju inte laxen börjat komma så det är ju perfekt :)

#8 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 21:08

Var 142 i helgen? Isf blir det tv4 sport nästa lördag. jag ligger alltid en vecka efter.

Ska bli mycket intressant att se hur Overeem kommer klara sig. Han såg bra ut i UFC 141. Iofs så såg Brock dålig ut.

#9 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10168 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 21:12

Känner några aktiva samt några bouncers. Vet inte om de får fatt i plåtar men oddsen är ok. Annars blir det nätet/tv :(

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#10 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 22:48

Lesnar pensionerade sig själv senast när han förlorade men jag tror säkert han gör "comeback" , Overeem blir intressant vs Junior då.
Ja 142 visas nog nästa helg antar jag.

Verkar vara ett lätt sätt att tjäna pengar på att köpa biljetter sen sälja dom dyrare , inte så insatt i sådant men förstår att det finns en rätt stor marknad för sånt , brukar inte gå på events eller konserter så ofta.
man är väl bara en enkel bonnpojk från norr :)

#11 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 15 Jan 2012, 22:52

Visa inläggLinkan på 15 Jan 2012, 22:48 sade:

Lesnar pensionerade sig själv senast när han förlorade men jag tror säkert han gör "comeback" , Overeem blir intressant vs Junior då.
Ja 142 visas nog nästa helg antar jag.

Verkar vara ett lätt sätt att tjäna pengar på att köpa biljetter sen sälja dom dyrare , inte så insatt i sådant men förstår att det finns en rätt stor marknad för sånt , brukar inte gå på events eller konserter så ofta.
man är väl bara en enkel bonnpojk från norr :)
Får väl se om han kommer tillbaka men då får han se till att träna lite. Han kan ta och träna på att inte vara så strykrädd som han varit sina senaste matcher. Han är bra när han är på topp men svårt att tass med dom som satt press på honom

#12 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 16:49

Guillard vs Miller 21:a och Pat Barry från K1 är även med på cardet. kan nog bli en bra gala med lite mindre "kända" fighters med.
såg biljetterna till UFC SWEDEN kostar nu nånstans mellan 3-6 tusen per biljett , mmanytt skriver att dom tror att 80% av biljetterna gått till folk som bara tänker göra profit på biljetterna.. tragiskt och tråkigt.

Tur man var ute i god tid :) för rätt spö byter jag bort min biljett :P

#13 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:11

Ja just denna profitering gör en jävligt sned. Otroligt att de får köpa upp biljetter och sälja i efterhand. En lagändring kanske vore på sin plats. Men får se om man sitter på plats eller framför dumburken.

Lesnar har alltid varit strykrädd och så länge han har varit i topp före sin motståndare har allt gått bra. Men när som sagt de sätter press på honom så veknar han rätt snabbt. Har aldrig sett honom som något hot mot de mer etablerade tungviktarna för han har inte ett komplett game. Vore det inte för att Dana gillar han skarpt vore han ute ur leken för länge sedan.

#14 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:16

Ja hoppas att man får köpa mindre biljetter och det är personliga biljetter framöver... nästa event säger dom kommer INTE att bli samma misstag , så man får lära av sina misstag som med allt annat.

Lesnar lever på storleken och kan dom han möter brottas så är det kört om dom inte väger mycket mindre. han är ingen riktig fighter det märks att han är rädd för att få en smäll.

Se UFC 142 om ni inte gjort det , bland dom bästa matcherna man sett.

#15 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:24

Tänkte glo på reprisen av 142 i söndags men somnade tidigt. Man får väl ta hem den vi trackern.

#16 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:26

Visa inläggthegrappler på 17 Jan 2012, 17:24 sade:

Tänkte glo på reprisen av 142 i söndags men somnade tidigt. Man får väl ta hem den vi trackern.
var den i helgen? Trodde det var nu till helgen. Isf irriterande att jag missade det.

#17 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:35

142 var i lördags natt och nu ihelgen är det fight night med Guillard VS Miller.

#18 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:38

På sport 2an så går alltid nästan i alla fall reprisen av ufc runt 22.00 på söndagen.

#19 OFFLINE   klinkhammer

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2425 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:39

fjollsport
jag ser hellre Rolf Göran Bengtsson hoppa över pinnar med en häst :)
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#20 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:47

Handlar över huvud taget i inte om att detta ska vara macho eller något annat. Denna sport är en utveckling av den kampsport som existerar och detta är framtidens kamsport. Har själv tränat en jävla massa olika stilar och finner denna mix mycket mer intressant samt utvecklande än allt annat. Om du nu finner det mer intressant att se Rolf Göran Bengtsson hoppa över pinnar så go a head och hoppas du finner stor lycka och tillfredsställelse av det.

#21 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 17:54

Instämmer. Vet inte hur många gånger man har försökt att förklara att det som ser ut som slagsmål för den oinvigde är en kvalitets sport med fulltränad elitidrottare in en annans ögon. Alla tycker man olika saker och det är bra det. Men det brukar av nån anledning vara tacksamt att klanka ner på MMA.

#22 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:06

Otroligt lätt att döma och ofta är det den oinsatte som dömer som hårdast!!!!!!

#23 OFFLINE   klinkhammer

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2425 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:08

Visa inläggMathiasÅ på 17 Jan 2012, 17:54 sade:

Instämmer. Vet inte hur många gånger man har försökt att förklara att det som ser ut som slagsmål för den oinvigde är en kvalitets sport med fulltränad elitidrottare in en annans ögon. Alla tycker man olika saker och det är bra det. Men det brukar av nån anledning vara tacksamt att klanka ner på MMA.
skojade ju bara
har själv hållt på med tae kwon do och shootfighting
underbart med kamsport
och jävligt förvånad är jag att detta får komma till sverige
då kanske äntligen proffsboxning också kan få komma hit
för detta är ju iaf "värre" än boxning där har dom ju iaf stoooora mjuuuuuka vantar på sig

va på några galor i umeå när jag bodde där
härlig stämning
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#24 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:10

De lagförslag som finns kommer inte att medge till proffsboxning tyvärr då det är ett mycket större våld som utdelas mot huvudet. Inte jag som säger detta nu!

#25 OFFLINE   klinkhammer

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2425 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:12

Visa inläggthegrappler på 17 Jan 2012, 18:10 sade:

De lagförslag som finns kommer inte att medge till proffsboxning tyvärr då det är ett mycket större våld som utdelas mot huvudet. Inte jag som säger detta nu!
jo dom säger ju det
och visst i boxning går man ofta mot huvudet
mma är ju mer mot hela kroppen
men i mina ögon är mma "värre" våld mot övriga kroppen också
inte bara mot huvudet
fast dom som bestämmer kanske vet bättre än dom som utövar sporten :unsure:

#26 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:16

Hmm inte alla gånger skulle jag säga,om de som bestämmer. Därav otroligt att MMAn godkändes men där ligger ju ett enormt jobb av bla August Wallen.

#27 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:43

När det gäller slag mot huvudetgrejen så var det rätt, ja vad ska man säga, intressant att se när Couture mötte boxaren james toney. Matchen var inget vidare men när dom pratade före matchen var mer intressant. Bara genom att lyssna så kunde man höra vem som var Boxaren av dom båda. Som att lyssna på ett fyllo. Det här var varken för eller emot i diskussionen. Kom bara att tänka på det.

#28 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:48

Med "mjuka" handskar så jobbar dom ofta mot huvudet mer i boxning och dom kör inte 3 ronder som i UFC och det tar ut sin rätt helt klart. tycker inget av det ska vara förbjudet dom vet riskerna när dom går in i ringen det är samma sak som på vissa arbetsplatser i gruvor och bygga broar , man får betalt efter risken och det vet alla om.

#29 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:50

Nä det va inget skönspel denna match.Toney är en urtypen av att vara punch drunk!

#30 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 18:53

Linkan!

Har du pillat på proffsboxningshandskar? Ska säga att de är jävligt hårda (mina thai handskar är mjuka ;) )samt att de tejpar upp handskarna innefrån och de blir än hårdare. Inte konstigt att de blir bäng i roten.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar