Hoppa till innehåll

.

Ultimate Fighting Championship (UFC) MMA

95 replies to this topic

#31 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10168 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 21:12

Tänk, för 2-3 år sen blev det ramaskri när man sa att man gillade mma :)

Ruggigt tuff sport, men det är alla kampidrotter. Hockey/handboll/rugby osv. Men i mma är det enl regelverket som våldet utdelas, i hockey tex så bryter man mot regler rätt ofta när våld utövas.
40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#32 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1668 Inlägg:

Skrivet 17 Jan 2012, 21:26

Sempai

Nämnde i förbifarten till arbetskamraterna för några år sedan att jag tränade mma. De höll på slå volter av avsky pga allt våld detta medförde. Snacka om att tiderna förändras snabbt :0)

#33 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 19 Jan 2012, 18:39

Finns ingen sport i hela världen som kräver mer , man måste vara grym på allt... det är som att en hockey spelare vore elit i fotboll på samma gång känns det som.. otrolig prestation att bli grym i grappling , wrestling och striking på samma gång, helt sinnessjukt

#34 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10168 Inlägg:

Skrivet 19 Jan 2012, 20:54

Var vass på mattan, hygglig på takedowns, inte lika bra defence.... Räknade kallt med att svara på mattan. Hygglig haka men roligare att ge än att ta. Men bra bakgrund i stående. Skulle inte fajtas idag, träning väldigt fokuserad på ground & pound vilket är viktigt men inte så sinnrikt enl eget tycke. Gillar kvalitet, teknik. Håller alltid på grapplern. Träningsmässigt/ tävlingsmässigt känns det knasigt att inte klappa utan riskera en trasig led eller trasigt ben... Men grymt spännande att se alla duktiga utövare som tänjer både leder, ledband och gränser :)

FFF - CCI

#35 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 25 Jan 2012, 02:56

UFC fightnight ihelgen var riktigt bra main event ! hela galan var igentligen rätt bra men ser mycket mer fram imot Carlos Condit mot Nick Diaz som jag tror har en chans mot GSP

#36 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 09:04

Någon som såg galan Nick Diaz mot Carlos Condit ???

#37 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30765 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 09:11

Visa inläggklinkhammer på 17 Jan 2012, 18:08 sade:

skojade ju bara
har själv hållt på med tae kwon do och shootfighting
underbart med kamsport
och jävligt förvånad är jag att detta får komma till sverige
då kanske äntligen proffsboxning också kan få komma hit
för detta är ju iaf "värre" än boxning där har dom ju iaf stoooora mjuuuuuka vantar på sig

va på några galor i umeå när jag bodde där
härlig stämning

Skillnaden är väl också att boxare får ca 300 slag mot huvudet varje match. Bara kolla på Ingo, Tyson mfl för att inse att boxning kanske inte är att föredra. Brutna revben, näsor, armbrott mm läcker men det gör inte hjärnan. Jag skulle hellre gå 100 MMA matcher än en boxningsmatch.
Postad bild

#38 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 09:31

Ja du har så rätt så , allt i kroppen läker relativt bra förutom hjärnan och 10-12 ronder med bara slag mot huvudet i princip tar sin rätt :P

#39 OFFLINE   M.Ågren fd Gimriver

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 891 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 09:37

Visa inläggLinkan på 06 Feb 2012, 09:04 sade:

Någon som såg galan Nick Diaz mot Carlos Condit ???

såg de i går ufc 143 Huvudeventet på UFC 143 mellan Nick Diaz och Carlos Condit slutade med en domslutsvinst för Condit på poängen 48–47, 49–46, 49–46. Det innebar enhälligt domslut, och att Condit då vunnit majoriteten av ronderna.
Nick Diaz gick i pension direkt efter förlusten mot Carlos Condit

Nick Diaz gick in som den klara favoriten i matchen mot Carlos ConditUFC 143 inatt. Matchen gick inte riktigt åt hans håll, och det hela slutade med en domslutsvinst för Condit med siffrorna 48–47, 49–46, 49–46 från domarna. Så uppenbart besviken efter domslutet var klart så tog UFCs kommentator Joe Rogan och intervjuar honom.[indent]
”I’m not going to accept the fact that this was a loss,” säger Diaz till Rogan. ”I’ve lost fights before, where, uh, ya know, like, I’m not going to accept that either. That ain’t right. I pushed him back the whole fight. I walked him down. I got the take down. I’m the guy who went out on top. Had I thought I wasn’t ahead, I’d have chinned in and finished that arm lock. Hey Carlos is a great guy, I’m happy for him and his family. I think I’m done with this MMA. It’s been great out here. I’ve had a good career. You guys pay me way too much. But I don’t think I’m going to get enough to keep going in this. It’s been a good time. You know Cesar Gracie Jiu Jitsu. Good job Carlos, you’re the man, bro.”[/indent]
Det är inte helt ovanligt att en fighter annonserar sin pension direkt efter en match, och det är heller inte helt ovanligt att de ångrar sig och sedan kommer tillbaka. Det är mycket känslor som flyger runt vid en förlust, och att helt enkelt lägga av och ge upp är en enkel väg att gå då. Så Rogan fortsatte intervjun med att fråga om han verkligen menade det här med pension.[indent]
”You know I don’t need this shit,” svarar Diaz. ”You know what I mean? I pushed this guy backwards the whole fight. He ran from me the whole fight. I landed the harder shots. He ran the whole time. He kicked me in my leg a little bit. That was the way they understand to win in here, I don’t want to play this game no more. I’ll help out my team and my brother but I’m outta this shit.”[/indent]

jag kommer ej svara på frågor om fiske i Stavre eller Gimån här på Edge

#40 OFFLINE   M.Ågren fd Gimriver

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 891 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 09:39

http://mmanytt.se/uf...dit-pa-ufc-143/
finns mer info där
jag kommer ej svara på frågor om fiske i Stavre eller Gimån här på Edge

#41 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 10:44

Visa inläggLinkan på 19 Jan 2012, 18:39 sade:

Finns ingen sport i hela världen som kräver mer , man måste vara grym på allt... det är som att en hockey spelare vore elit i fotboll på samma gång känns det som.. otrolig prestation att bli grym i grappling , wrestling och striking på samma gång, helt sinnessjukt

Det är inte lite som mångkamp i friidrott då?
Vissa av dom är grymma spjutkastare men inte nödvändigtvis särskilt bra på längdhopp.

#42 OFFLINE   KJ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 169 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 11:17

Någon som vet när Anderson Silva ska slåss igen? För övrigt en av de få som gör det värt att kolla på UFC enligt mig

#43 OFFLINE   jakobj

Advanced member

• Edgemember+
  • 2481 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 13:09

Visa inläggShanti på 06 Feb 2012, 10:44 sade:

Det är inte lite som mångkamp i friidrott då?
Vissa av dom är grymma spjutkastare men inte nödvändigtvis särskilt bra på längdhopp.

Eller mångsidig inom sportfisket! Kunna meta karp enligt konstens alla regler likaväl som att jerka upp storgäddor eller vackert presentera torrflugor för en öring. :)
Mångsidiga sportfiskare har jag stor respekt för. Jag känner en duktig sån från Piteå bland annat. :)
Godmorgon!

#44 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 22:23

Visa inläggjakobj på 06 Feb 2012, 13:09 sade:

Eller mångsidig inom sportfisket! Kunna meta karp enligt konstens alla regler likaväl som att jerka upp storgäddor eller vackert presentera torrflugor för en öring. :)
Mångsidiga sportfiskare har jag stor respekt för. Jag känner en duktig sån från Piteå bland annat. :)

Jo, för all del, men Magdalena Forsberg var outstanding i skidskytte samtidigt som hon nog skulle vara dyngsist i sprint. Catch my drift? :)

#45 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 22:31

Visa inläggKJ på 06 Feb 2012, 11:17 sade:

Någon som vet när Anderson Silva ska slåss igen? För övrigt en av de få som gör det värt att kolla på UFC enligt mig
Ja han är grym. Speciellt som att han har slutat tramsa som han höll på för några matcher sedan som typ mot Maia. Hur som så är han grym. kan tänka mig att hans nästa match blir mot Chael Sonnen. En person som låter käften gå lite väl mycket. Underhållande dok.

#46 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10168 Inlägg:

Skrivet 06 Feb 2012, 23:44

Håller med om mångkamp, fast om man är överlägsen i 4 grenar av 10 räcker det ibland. Föredrar markkamp och teknik. Tycker lite illa om ground & pound (känns spinnfiske, dunka på i solfjäder liksom) greppteknik och submission är min melodi, lite mer flugfiske :) Brutalt men med finess.

FFF - CCI

#47 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2012, 11:30

Visa inläggsempai på 06 Feb 2012, 23:44 sade:

Håller med om mångkamp, fast om man är överlägsen i 4 grenar av 10 räcker det ibland. Föredrar markkamp och teknik. Tycker lite illa om ground & pound (känns spinnfiske, dunka på i solfjäder liksom) greppteknik och submission är min melodi, lite mer flugfiske :) Brutalt men med finess.

Just så! :)
Tittar en hel del på UFC, det är stor idrott tycker jag. Bara önskar man slapp alla fjanterier med lättklädda rondtjejer (inget specifikt för UFC dock) och allt fjantsnack.

Fast det äkta flugfisket inom kampsport är Capoeira! ;)

#48 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 13 Feb 2012, 10:24

Sanchez vs Ellenberger går av i veckan efter senaste galan då Bisping mötte Chael sonnen och vet inte om ni alla sett den men Silva ska möta vinnaren av dom två :P

#49 OFFLINE   Linkan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1103 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 00:13

Nytt Mainevent för UFC sweden ! Thiago Silva ersätter Lil Nog , otroligt spännande att se , tror alex får det tufft 14 april :)

#50 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 11:56

Visa inläggLinkan på 07 Mar 2012, 00:13 sade:

Nytt Mainevent för UFC sweden ! Thiago Silva ersätter Lil Nog , otroligt spännande att se , tror alex får det tufft 14 april :)
Fixar han det så blir jag imponerad. Spännande match

#51 OFFLINE   Joliet

Advanced Member

• Edgemember
  • 275 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 16:51

Det var väl Lil Nog som råkade i klämm med armen senast? Såg inte skönt ut.

/J

#52 OFFLINE   Jones

Advanced Member

• Edgemember+
  • 993 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 18:29

Visa inläggJoliet på 07 Mar 2012, 16:51 sade:

Det var väl Lil Nog som råkade i klämm med armen senast? Såg inte skönt ut.

/J
Nej han knockade ju Tito... Det var Big Nog (rodrigo) som fick överarmsbenet brutet i en kimura av Mir :).
Samma gala dock så jag klandrar dig inte. Inte lätt att skilja dem åt :).
Jonas, 25 år från Halland.
Har en liten blogg också: Sländor&Snus
www.stromhult.com

#53 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:
  • Location:Hummer är den ultimata troutmobilen, bensinsnål och miljömärkt

Skrivet 07 Mar 2012, 22:53

http://www.aftonblad...icle14488695.ab

Jag säger bara en sak.....Jävla dumheter.....Sport ? my ass. Huliganism är vad det är.... -_-
I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#54 OFFLINE   Cristoffer

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3200 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 23:15

Visa inläggOops på 07 Mar 2012, 22:53 sade:

Jag säger bara en sak.....Jävla dumheter.....Sport ? my ass. Huliganism är vad det är.... -_-

De där såg inte vidare mysigt ut...

#55 OFFLINE   Jones

Advanced Member

• Edgemember+
  • 993 Inlägg:

Skrivet 07 Mar 2012, 23:27

Visa inläggOops på 07 Mar 2012, 22:53 sade:

Har följt sporten sedan 04-05 någonting och har nog bara sett detta hända 3-4ggr (denna inkluderad).
Vet att du inte kommer ändra åsikt oavsett vad jag skriver så jag ska orkar inte gå i clinch, men jag tror inte
du hade haft samma åsikt om du var mer bekant med sporten än en artikel på aftonbladet.se.

Kan förstå att det ser barbariskt ut.
Jonas, 25 år från Halland.
Har en liten blogg också: Sländor&Snus
www.stromhult.com

#56 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:

Skrivet 08 Mar 2012, 08:54

Det här lär inte heller ändra min åsikt
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#57 OFFLINE   greatdanne

Advanced Member

• Edgemember
  • 134 Inlägg:

Skrivet 08 Mar 2012, 09:27

såg ett klipp med två cyklister som slogs för några år sen...det var illa.. skämt åsido, det är en svår sport att bemästra, kräver oerhört med träning och alla inblandade är väl medvetna om riskerna. och riskerna minimeras med ett någorlunda likartat regelsystem inom de flesta mma-organisationer (små skillnader) och utbildade domare som numera bryter mkt tidigare än vad som skedde i sportens ungdom. sen kan man ju, om man vill lägga sig på den nivån, diskutera i all evighet om någon sport med mer eller mindre inslag av våld överhuvudtaget borde få utövas...sporten är här för att stanna, tydligt då den växer så oerhört fort. bara att acceptera. och otur/rötägg/humör finns det inom alla sporter. en bandyklubba i fejset är nog inte så skönt det heller...
Den som ofta ror ut får starkare armar än den som använder motor...

Postad bild

#58 OFFLINE   Marlodge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1383 Inlägg:

Skrivet 08 Mar 2012, 09:29

Håller mid dig helt, Oops.

Det gamla vanliga receptet: fattiga grabbar får chansen att slå skiten ur varandra i hopp om ära och rikedom. De som redan har sitter runt och dreglar. Fy fan!!

Marlodge

Detta inlägg har redigerats av Marlodge: 08 Mar 2012, 09:29

#59 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:

Skrivet 08 Mar 2012, 09:34

Visa inlägggreatdanne på 08 Mar 2012, 09:27 sade:

såg ett klipp med två cyklister som slogs för några år sen...det var illa.. skämt åsido, det är en svår sport att bemästra, kräver oerhört med träning och alla inblandade är väl medvetna om riskerna. och riskerna minimeras med ett någorlunda likartat regelsystem inom de flesta mma-organisationer (små skillnader) och utbildade domare som numera bryter mkt tidigare än vad som skedde i sportens ungdom. sen kan man ju, om man vill lägga sig på den nivån, diskutera i all evighet om någon sport med mer eller mindre inslag av våld överhuvudtaget borde få utövas...sporten är här för att stanna, tydligt då den växer så oerhört fort. bara att acceptera. och otur/rötägg/humör finns det inom alla sporter. en bandyklubba i fejset är nog inte så skönt det heller...
Att få en klubba i ansiktet är inte själva iden med bandyn. Och att jämföra två cyklister som blivit osams är lite sökt.....
Om jag förstått mma rätt så går det ut på att slå ut sin motståndare med våld......Är varken imponerad eller road..... <_<
I hate negative people

#60 OFFLINE   greatdanne

Advanced Member

• Edgemember
  • 134 Inlägg:

Skrivet 08 Mar 2012, 09:36

kampsport är nog rätt mkt mer än ära och berömmelse för de flesta...precis som fotboll eller golf...(eller fiske för den delen)
Den som ofta ror ut får starkare armar än den som använder motor...

Postad bild

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar