Ruggigt tuff sport, men det är alla kampidrotter. Hockey/handboll/rugby osv. Men i mma är det enl regelverket som våldet utdelas, i hockey tex så bryter man mot regler rätt ofta när våld utövas.
.
Ultimate Fighting Championship (UFC) MMA
#31 OFFLINE
Skrivet 17 Jan 2012, 21:12
Ruggigt tuff sport, men det är alla kampidrotter. Hockey/handboll/rugby osv. Men i mma är det enl regelverket som våldet utdelas, i hockey tex så bryter man mot regler rätt ofta när våld utövas.
#33 OFFLINE
Skrivet 19 Jan 2012, 18:39
#34 OFFLINE
Skrivet 19 Jan 2012, 20:54
#37 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 09:11
klinkhammer på 17 Jan 2012, 18:08 sade:
har själv hållt på med tae kwon do och shootfighting
underbart med kamsport
och jävligt förvånad är jag att detta får komma till sverige
då kanske äntligen proffsboxning också kan få komma hit
för detta är ju iaf "värre" än boxning där har dom ju iaf stoooora mjuuuuuka vantar på sig
va på några galor i umeå när jag bodde där
härlig stämning
Skillnaden är väl också att boxare får ca 300 slag mot huvudet varje match. Bara kolla på Ingo, Tyson mfl för att inse att boxning kanske inte är att föredra. Brutna revben, näsor, armbrott mm läcker men det gör inte hjärnan. Jag skulle hellre gå 100 MMA matcher än en boxningsmatch.
#39 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 09:37
Linkan på 06 Feb 2012, 09:04 sade:
såg de i går ufc 143 Huvudeventet på UFC 143 mellan Nick Diaz och Carlos Condit slutade med en domslutsvinst för Condit på poängen 48–47, 49–46, 49–46. Det innebar enhälligt domslut, och att Condit då vunnit majoriteten av ronderna.
Nick Diaz gick i pension direkt efter förlusten mot Carlos Condit
Nick Diaz gick in som den klara favoriten i matchen mot Carlos Condit på UFC 143 inatt. Matchen gick inte riktigt åt hans håll, och det hela slutade med en domslutsvinst för Condit med siffrorna 48–47, 49–46, 49–46 från domarna. Så uppenbart besviken efter domslutet var klart så tog UFCs kommentator Joe Rogan och intervjuar honom.[indent]
”I’m not going to accept the fact that this was a loss,” säger Diaz till Rogan. ”I’ve lost fights before, where, uh, ya know, like, I’m not going to accept that either. That ain’t right. I pushed him back the whole fight. I walked him down. I got the take down. I’m the guy who went out on top. Had I thought I wasn’t ahead, I’d have chinned in and finished that arm lock. Hey Carlos is a great guy, I’m happy for him and his family. I think I’m done with this MMA. It’s been great out here. I’ve had a good career. You guys pay me way too much. But I don’t think I’m going to get enough to keep going in this. It’s been a good time. You know Cesar Gracie Jiu Jitsu. Good job Carlos, you’re the man, bro.”[/indent]
Det är inte helt ovanligt att en fighter annonserar sin pension direkt efter en match, och det är heller inte helt ovanligt att de ångrar sig och sedan kommer tillbaka. Det är mycket känslor som flyger runt vid en förlust, och att helt enkelt lägga av och ge upp är en enkel väg att gå då. Så Rogan fortsatte intervjun med att fråga om han verkligen menade det här med pension.[indent]
”You know I don’t need this shit,” svarar Diaz. ”You know what I mean? I pushed this guy backwards the whole fight. He ran from me the whole fight. I landed the harder shots. He ran the whole time. He kicked me in my leg a little bit. That was the way they understand to win in here, I don’t want to play this game no more. I’ll help out my team and my brother but I’m outta this shit.”[/indent]
#40 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 09:39
#41 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 10:44
Linkan på 19 Jan 2012, 18:39 sade:
Det är inte lite som mångkamp i friidrott då?
Vissa av dom är grymma spjutkastare men inte nödvändigtvis särskilt bra på längdhopp.
#43 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 13:09
Shanti på 06 Feb 2012, 10:44 sade:
Vissa av dom är grymma spjutkastare men inte nödvändigtvis särskilt bra på längdhopp.
Eller mångsidig inom sportfisket! Kunna meta karp enligt konstens alla regler likaväl som att jerka upp storgäddor eller vackert presentera torrflugor för en öring.
Mångsidiga sportfiskare har jag stor respekt för. Jag känner en duktig sån från Piteå bland annat.
#44 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 22:23
jakobj på 06 Feb 2012, 13:09 sade:
Mångsidiga sportfiskare har jag stor respekt för. Jag känner en duktig sån från Piteå bland annat.
Jo, för all del, men Magdalena Forsberg var outstanding i skidskytte samtidigt som hon nog skulle vara dyngsist i sprint. Catch my drift?
#45 ONLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 22:31
KJ på 06 Feb 2012, 11:17 sade:
#46 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 23:44
#47 OFFLINE
Skrivet 07 Feb 2012, 11:30
sempai på 06 Feb 2012, 23:44 sade:
Just så!
Tittar en hel del på UFC, det är stor idrott tycker jag. Bara önskar man slapp alla fjanterier med lättklädda rondtjejer (inget specifikt för UFC dock) och allt fjantsnack.
Fast det äkta flugfisket inom kampsport är Capoeira!
#50 ONLINE
#52 OFFLINE
Skrivet 07 Mar 2012, 18:29
#53 OFFLINE
Skrivet 07 Mar 2012, 22:53
Jag säger bara en sak.....Jävla dumheter.....Sport ? my ass. Huliganism är vad det är....
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
#54 OFFLINE
Skrivet 07 Mar 2012, 23:15
Oops på 07 Mar 2012, 22:53 sade:
Jag säger bara en sak.....Jävla dumheter.....Sport ? my ass. Huliganism är vad det är....
De där såg inte vidare mysigt ut...
#55 OFFLINE
Skrivet 07 Mar 2012, 23:27
Oops på 07 Mar 2012, 22:53 sade:
Vet att du inte kommer ändra åsikt oavsett vad jag skriver så jag ska orkar inte gå i clinch, men jag tror inte
du hade haft samma åsikt om du var mer bekant med sporten än en artikel på aftonbladet.se.
Kan förstå att det ser barbariskt ut.
#56 OFFLINE
Skrivet 08 Mar 2012, 08:54
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
#57 OFFLINE
Skrivet 08 Mar 2012, 09:27
#58 OFFLINE
Skrivet 08 Mar 2012, 09:29
Det gamla vanliga receptet: fattiga grabbar får chansen att slå skiten ur varandra i hopp om ära och rikedom. De som redan har sitter runt och dreglar. Fy fan!!
Marlodge
Detta inlägg har redigerats av Marlodge: 08 Mar 2012, 09:29
#59 OFFLINE
Skrivet 08 Mar 2012, 09:34
greatdanne på 08 Mar 2012, 09:27 sade:
Om jag förstått mma rätt så går det ut på att slå ut sin motståndare med våld......Är varken imponerad eller road.....
I hate negative people
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar