.
Fjällfiskare sökes!
Started By Norrahisingen, 2012 01 15, 20:45
12 replies to this topic
#1 ONLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 20:45
Finns det någon som vill hänga med på fiske efter öring och röding 26/6-6/7? Resan går till en dalgång i Kaitumdalen med bra fiske efter främst öring och röding. Fisket bedrivs mestadels i diverse sjöar av varierande strl. Fiske efter grov harr finns på 1 timmes gångavstånd. Mina ordinarie reskamrater har blivit beordrade till kökstjänst sina chefer(läs fruar) och kan därför inte närvara. Har egentligen inga bekymmer med ensamfiske men det är roligare om man är fler. Det är mycket "travande" så det är en fördel om man har lite krut i benen.
Fiskade i samma område och under samma tid 2011 med mycket gott resultat. Gott om grov öring, röding och harr. 5 öringar över 2kg + röding på nästan 2kg var något av det som landades.
Helikopter är bokad och klar. 1-2 platser finnes.
/Anders
Fiskade i samma område och under samma tid 2011 med mycket gott resultat. Gott om grov öring, röding och harr. 5 öringar över 2kg + röding på nästan 2kg var något av det som landades.
Helikopter är bokad och klar. 1-2 platser finnes.
/Anders
#2 OFFLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 20:55
Jag och kompisen brukar alltid göra en liten avstickare innan vi åker till min stuga norr om Arjeplog.
Kanske vi är sugna, om det går med 2 pers. Men vi kommer inte kunna stanna hela den tiden. Jag antar att det kan bli ett problem då, med transport och sånt?
Kanske vi är sugna, om det går med 2 pers. Men vi kommer inte kunna stanna hela den tiden. Jag antar att det kan bli ett problem då, med transport och sånt?
#4 OFFLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 21:25
Nu känner jag inte trådstartaren personligen, men jag känner området väl och kan verkligen rekommendera att haka på denna resa. Det är ett guldtillfälle..
"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.
Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt
genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."
-John Randolph
Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt
genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."
-John Randolph
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar