.
9 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 19 Jan 2012, 14:43
Sökt på google och på forumet men det finns inte mycket info att hitta om denna jacka. Destomer finns det om de dyrare modellerna Waimea och Jaws. Men de ligger ju i en lite annan prisklass.
Det jag främst funderar över är hur den tål regn?
Några som har denna jacka och kan ge lite feedback? Den är ju ruskigt billig på rea nu så jag är sugen på att handla en.
Det jag främst funderar över är hur den tål regn?
Några som har denna jacka och kan ge lite feedback? Den är ju ruskigt billig på rea nu så jag är sugen på att handla en.
Pike - all other fish are just bait
#2 OFFLINE
Skrivet 19 Jan 2012, 17:01
Har du sett att fiskedepån har bra pris på Waimea?
Jag har själv Waimea och jag kan inte klaga på något.. Och det brukar jag vara bra på annars...
Jag fick den för 1999, kostar några hundringar mer på hemsidan. Men jag tror du får den för 1999 om du ringer dem. Det verkar ganska angelägna att bli av med jackorna.
EDIT.. Såg visst nu att den är bortplockad från hemsidan.
Jag har själv Waimea och jag kan inte klaga på något.. Och det brukar jag vara bra på annars...
Jag fick den för 1999, kostar några hundringar mer på hemsidan. Men jag tror du får den för 1999 om du ringer dem. Det verkar ganska angelägna att bli av med jackorna.
Detta inlägg har redigerats av Johan M: 19 Jan 2012, 17:03
#3 OFFLINE
Skrivet 19 Jan 2012, 18:59
Johan M på 19 Jan 2012, 17:01 sade:
Har du sett att fiskedepån har bra pris på Waimea?
Synd, annars hade de nog blivit av med en till
#4 OFFLINE
Skrivet 23 Jan 2012, 07:49
Hej F S.
Bells jackan är 100% vattentät. Den har en pelare på >8000mm och tejpningarna på motsvarande 15000mm. Tyget i denna jacka är vävt i Sverige och kommer från FOV i Borås, den har en Ökotex 100 märkning också vilket innebär att inga skadliga ämnen finns i tyget. Jag vet att det ligger flera omdömen på denna jacka här på edge från när den släpptes.
MVH/Kim
Bells jackan är 100% vattentät. Den har en pelare på >8000mm och tejpningarna på motsvarande 15000mm. Tyget i denna jacka är vävt i Sverige och kommer från FOV i Borås, den har en Ökotex 100 märkning också vilket innebär att inga skadliga ämnen finns i tyget. Jag vet att det ligger flera omdömen på denna jacka här på edge från när den släpptes.
MVH/Kim
#5 OFFLINE
Skrivet 26 Jan 2012, 12:00
Kim Hagström på 23 Jan 2012, 07:49 sade:
Hej F S.
Bells jackan är 100% vattentät. Den har en pelare på >8000mm och tejpningarna på motsvarande 15000mm. Tyget i denna jacka är vävt i Sverige och kommer från FOV i Borås, den har en Ökotex 100 märkning också vilket innebär att inga skadliga ämnen finns i tyget. Jag vet att det ligger flera omdÖmen på denna jacka här på edge från när den släpptes.
MVH/Kim
Bells jackan är 100% vattentät. Den har en pelare på >8000mm och tejpningarna på motsvarande 15000mm. Tyget i denna jacka är vävt i Sverige och kommer från FOV i Borås, den har en Ökotex 100 märkning också vilket innebär att inga skadliga ämnen finns i tyget. Jag vet att det ligger flera omdÖmen på denna jacka här på edge från när den släpptes.
MVH/Kim
Tack för info!
Men en pelare upp till 8000 mm, är det verkligen 100% vattentätt? Klarar en sån jacka en heldag i regn? Hur står tyget sig i jämförelse med GoreTex? Är det inte en pelare på 15000mm?
Tyget i sig är en klar fördel! Bra initiativ av Loop!
#6 OFFLINE
Skrivet 27 Jan 2012, 08:10
F S på 26 Jan 2012, 12:00 sade:
Tack för info!
Men en pelare upp till 8000 mm, är det verkligen 100% vattentätt? Klarar en sån jacka en heldag i regn? Hur står tyget sig i jämförelse med GoreTex? Är det inte en pelare på 15000mm?
Testinstituten brukar säga att 4.000mm är helt vattentät, så att ett barn kan sitta och leka i en vattenpöl. Att ha högre vattenpelare på en jacka fyller ingen direkt funktion utan är/har blivit mer av ett försäljningsargument. Det är ju skillnad på vadare där du har ett konstant tryck på tyget. Det är tejpningen som oftast är svagheten hos ett plagg och det är där det brister. Får man fråga vad du får betala för denna jacka nu när det är nedsatt pris på den?
MVH/Kim
#8 OFFLINE
Skrivet 13 Feb 2012, 09:59
Tyget är testat från tygleverantören till > än 8.000mm. Färdig jacka överstiger 10.000mm i både tyg och tejpning, så det är ingen risk att du blir blöt om du inte står en dag under ett vattenfall.
Men i regn så är det ingen fara. men återigen så är det oftast kvaliteten på tejpningen som avgör hur mycket jacka tål.
Kim
Men i regn så är det ingen fara. men återigen så är det oftast kvaliteten på tejpningen som avgör hur mycket jacka tål.
Kim
#10 OFFLINE
Skrivet 22 Mar 2012, 21:07
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar