.
Varumärke: Airflo
#1 ONLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 11:05
Vad gör de bra, vad gör de mindre bra?
Någon särskild produkt som var deras "claim to fame"?
Vilka säljer deras produkter i Sverige?
Tacksam för all info.
Och så har jag en fråga till moderatorerna: Är det någon idé att ha en del-area inom Utrustning som heter t ex Varumärken? Så att nybörjare, och nyfikna som jag, lättare kan att få koll på marknad och utbud.
/Martin
#2 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 11:47
Airflo är för mig framför allt kända för sina linor. Just nu har de ju en av marknadens bästa coatingar och de tillverkar även linor åt andra företag.... bla Vision och Guideline om jag inte minns helt fel.
Jag tror att det är någon svensk webbutik som har tagit upp deras övriga sortiment (de har allt från spön till vadare tror jag...) ...det kan vara Piscari...(ni får korrigera mig om jag har fel.)
#3 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 13:17
Guideline distrubierar en del av deras sortiment, Scandinavian supple stealth, sixth sense mm
Går säkert att googla fram mer info
Sen har du flylines.co.uk eller nåt sånt där finns ett jäkla utbud av Airflo tror jag.
Airflo har bla det gamle regnbågstävlingsfiskareproffset Gareth Jones i sitt stall, nyskapande herre.
#4 ONLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 18:54
Har sett deras rullar i annonser också, är det någon kvalitet och känsla i dem? Rätt lågt prisade har jag för mig.
Sen kanske någon som har testat Airflo-spön kan säga något. Deltaspöet verkar lite halvkultklassiskt.
Många tack för infon, nu har jag i alla fall lite basic koll!
#6 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 19:31
#7 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 19:55
http://www.piscari.s...rk/Produkt_srk/
#8 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 20:29
#10 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2012, 21:43
Ett jävla tryck i klingan, rappt o fint. Lite lurigt att underhandskasta med. Jag är ingen kastfantom men lyckas pressa tighta bågar med detta spöt.
I övrigt tror jag de har potenial att bli bättre, vet om att det är nya produkter på väg ut, en halvporrig rulle bland annat.
#12 OFFLINE
Skrivet 01 Mar 2012, 21:16
#13 OFFLINE
Skrivet 01 Mar 2012, 21:26
Jonas på 21 Jan 2012, 11:47 sade:
Hade vi inte en sån area för ett par år sedan som kraschade när Normark inte fick samma respons som Sameo? Hehe
Kanske missar jag nåt men det känns liknande..
Nya tider och nytt förhållande till tillverkarna...? Intressant iaf!! +för sånt!
Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/
Captivate the eyes fill the hearts
Delta 3 Pro Staff
#14 OFFLINE
Skrivet 01 Mar 2012, 23:19
Coach på 01 Mar 2012, 17:23 sade:
Gillar jag den inte så läggs den under säljes.
Beror på om du gillar snabba styva spön. För det beskriver det spöt ganska bra.
Har ett själv, ganska lätt o pumpa upp bra fart på linan. Jag kör mitt på kusten efter havsöring.
Dock en aning besvärligare o lägga delikata presentationer med torrisar. De lägre klasserna ska tydligen vara underbara till det.
#15 OFFLINE
Skrivet 02 Mar 2012, 08:39
nerylf på 01 Mar 2012, 23:19 sade:
Har ett själv, ganska lätt o pumpa upp bra fart på linan. Jag kör mitt på kusten efter havsöring.
Dock en aning besvärligare o lägga delikata presentationer med torrisar. De lägre klasserna ska tydligen vara underbara till det.
#18 OFFLINE
Skrivet 11 Mar 2012, 15:51
Jonas på 21 Jan 2012, 11:47 sade:
Airflo är för mig framför allt kända för sina linor. Just nu har de ju en av marknadens bästa coatingar och de tillverkar även linor åt andra företag.... bla Vision och Guideline om jag inte minns helt fel.
Jag tror att det är någon svensk webbutik som har tagit upp deras övriga sortiment (de har allt från spön till vadare tror jag...) ...det kan vara Piscari...(ni får korrigera mig om jag har fel.)
Jonas först o främst: Kanske ska lyfta ut detta till en ny tråd under feedback eller liknande?
Jag tycker iden är riktigt bra. Man kan samla frågor generellt om en tillverkare, kanske även om en återförsäljare under en och samma tråd. Låt säga att typ Ken kan få härja fritt och svara på frågor om sitt varumärke under Sameo tråden (ok kanske inte härja fritt) men det är ett sätt för folk som undrar att både få veta att det finns representater för varumärket aktiva och även få svar på frågor.
Men även för de varumärken som inte har någon som "representerar" dem här, samla ihop frågorna om tex. Sage som varumärke eller vem det nu än handlar om.
Detta var lite halvt uppe i ett par svar i tråden om hur man ska bemöta oseriösa handlare, så jag hänvisar det som nämndes där. http://www.sweclocke...ch-tillverkare/
Visst där handlar det mycket om att just en eller flera representanter för varje företag är aktiva, men vi borde kunna göra vår egen Edge twist på det hela.
Hmm det blev lite rörigt, och jag ska fundera lite mer
#19 OFFLINE
Skrivet 19 Mar 2012, 08:01
nerylf på 01 Mar 2012, 23:19 sade:
Prövade med en Optistream #6, och visst funkar det, men jag gillar slöare spön med mer känsla.
Kanske skulle testa med en #7:a men har ingen sådan lina.
#20 OFFLINE
Skrivet 16 Apr 2012, 20:45
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar