.
Kasset rullar?
Postad 22 Jan 2012, 22:24
Inte det fräckaste man kan ha i rullfästet, men mycket för pengarna.
Postad 23 Jan 2012, 08:23
Ni tror inte att det beror på vilken klass man vill ha på tillverkningen när man beställer från Kina då.........................
Vad är det som säger att det per automatik skulle vara sämre för att det tillverkas i en helt ny fabrik i Asien?
Det skrev jag inte. Jag skrev att de nog är mer eller mindre likadana nu när all produktion är flyttad till Asien. Uttalandet är baserat på erfarenhet och känsla ej kunskap.
Postad 23 Jan 2012, 08:42
Det skrev jag inte. Jag skrev att de nog är mer eller mindre likadana nu när all produktion är flyttad till Asien. Uttalandet är baserat på erfarenhet och känsla ej kunskap.
Om ett företag köper in en redan existerande rulle och sätter sin logga på den så är det så klart så att det blir likadana produkter vilket vi sett en del exempel på tidigare, och kommer att göra framöver med,,
Men om man väljer att utveckla en egen serie rullar ihop med en tillverkare så är man ju helt fri att välja vilken kvalitet man vill på material och utförande, oavsett om tillverkningen ligger i västvärlden eller Asien,,
Är det inte lite patetiskt att Shimano som är världens bästa tillverkare av multirullar och cyckelväxlar m.m. måste döpa om sina flugrullar till G.Loomis för att märkesfixerade flugfiskare ska förstå/tro att det är en bra rulle...........
Men det är ju klart, det måste ju vara skitsvårt att göra en bra flugrulle i sammanhanget.........................
Postad 23 Jan 2012, 08:56
Men det är ju klart, det måste ju vara skitsvårt att göra en bra flugrulle i sammanhanget.........................
Inte ens ABU kan göra flugrullar. Multiplikator är nog enklare!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Postad 23 Jan 2012, 09:01
Om ett företag köper in en redan existerande rulle och sätter sin logga på den så är det så klart så att det blir likadana produkter vilket vi sett en del exempel på tidigare, och kommer att göra framöver med,,
Men om man väljer att utveckla en egen serie rullar ihop med en tillverkare så är man ju helt fri att välja vilken kvalitet man vill på material och utförande, oavsett om tillverkningen ligger i västvärlden eller Asien,,
är det inte lite patetiskt att Shimano som är världens bästa tillverkare av multirullar och cyckelväxlar m.m. måste döpa om sina flugrullar till G.Loomis för att märkesfixerade flugfiskare ska förstå/tro att det är en bra rulle..........
Givetvis det är stor skillnad mellan dessa två förhållningssätt. Men just kassettrullar känns som att det är plagiat på BFRs gamla hela bunten, om de är gjorda på olika ställen vet jag inte men många är väldigt lika varandra. Greys kanske tom är gamla BFR?
Postad 23 Jan 2012, 16:53
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar