.
Fiska på Island - decinficering
Started By Mendo, 2012 01 24, 12:44
18 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 24 Jan 2012, 12:44
Ställde tidigare en fråga om bra öringälvar kring Reykjavik. En följdfråga: förekommer det decinficering med tillhörande intyg här i Sverige? Vi åker med en stor grupp och det kan vara svårt att stanna på flygplatsen och desinficera. Eller kan man göra det inne i Reykjavik?
Tacksam för svar.
Martin
Tacksam för svar.
Martin
#2 OFFLINE
Skrivet 24 Jan 2012, 13:58
Det gick fort och smidigt på flygplatsen och var inte så värst dyrt heller har jag för mig. Det var visserligen några år sedan. Tror inte du får göra det utanför flygplatsen utan du måste göra det där om du inte har intyg med dig hemifrån. Det torde gå att fixa hemma, men kan säkert vara kinkigt exakt hur intygen skall vara formulerade, risken är ju att du om nåt inte är dem tillfreds ändå måste pynta och göra om det på keflavik.
Catch & Relapse
#5 OFFLINE
Skrivet 24 Jan 2012, 18:53
Jag har bara gjort det en gång, veterinären var faktiskt jävligt noggrann med allt, och visste exakt vad som gällde, så i mitt fall gick det snabbt och smärtfritt, han var iofs fiskare själv... Det kan ju givetvis skilja mellan olika mottagningar, det är nog bäst att fråga om de vet hur det ska göras på rätt sätt så att det inte blir problem på flygplatsen. De andra gångerna jag varit på Island så har vi gjort det på flygplatsen, det har gått smidigt bägge gångerna. Du kommer inte in i Island om du inte gjort det hemma eller om du gör det på flygplatsen, så alternativet med Reykjavik går bort direkt.
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
One hook, two hookers...
#7 OFFLINE
Skrivet 25 Jan 2012, 11:15
Den veterinär jag frågade innan resan hade inte en susning. Dessutom är Virkon ganska dyrt, så du tjänar inte mycket rent ekonomiskat (har jag för mig).
På Keflavik går det relativt snabbt och smidigt. Visst, är ni många blir det lite väntan, men inte värre än att ni står ut.
Ett tips: lägg ihop grejerna så sparar ni hundralappar. Man betalar per person så lägger ni samman grejerna blir det förstås billigare. Sist jag åkte, 2010, tror jag det kostade motsvarande 450 SEK/pers.
På Keflavik går det relativt snabbt och smidigt. Visst, är ni många blir det lite väntan, men inte värre än att ni står ut.
Ett tips: lägg ihop grejerna så sparar ni hundralappar. Man betalar per person så lägger ni samman grejerna blir det förstås billigare. Sist jag åkte, 2010, tror jag det kostade motsvarande 450 SEK/pers.
#9 OFFLINE
#12 OFFLINE
#14 OFFLINE
Skrivet 20 Feb 2012, 19:03
Schalke på 20 Feb 2012, 18:45 sade:
@FlyFly Vilken veterinär var du hos?
This one..
http://maps.google.c...813596629247975
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
One hook, two hookers...
#15 OFFLINE