.
Mission impossible?
Started By Digger, 2012 01 29, 15:03
13 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 29 Jan 2012, 15:03
Skulle vilja åka iväg en tur norrut i sommar, som Skåning så är det länge sedan det blev något Harr fiske, men skulle även vilja fiska Öring.
Jag föreslog för sambon att vi kanske skulle hyra en stuga, hon, jag och hunden.
Problemet är att hon är ju inte det minsta fiskeintresserad, och väldigt allergisk mot myggbett.
Så jag skulle vilja ha lite tips och förslag från er på fiskevatten (inom en radie på ca 100 mil från Skåne, Sverige eller Norge går bra) som har stugor i närheten till bra fiskevatten (gärna strömmande) av lite högre standard (kök, duch, toalett, gärna bredband mm och inte alltför långt till närmsta affär.) för att sambon ska härda ut...
Eftersom det snart börjar bli dags att boka semestern så skulle jag vilja veta när det är myggfritt, men ändå bra fiske.
Hoppas på lite konkreta tips här nu i denna tråd, eller är dessa kraven omöjliga att infria....
PS: Tur att man ska iväg en vecka med poolarna oxå.
Jag föreslog för sambon att vi kanske skulle hyra en stuga, hon, jag och hunden.
Problemet är att hon är ju inte det minsta fiskeintresserad, och väldigt allergisk mot myggbett.
Så jag skulle vilja ha lite tips och förslag från er på fiskevatten (inom en radie på ca 100 mil från Skåne, Sverige eller Norge går bra) som har stugor i närheten till bra fiskevatten (gärna strömmande) av lite högre standard (kök, duch, toalett, gärna bredband mm och inte alltför långt till närmsta affär.) för att sambon ska härda ut...
Eftersom det snart börjar bli dags att boka semestern så skulle jag vilja veta när det är myggfritt, men ändå bra fiske.
Hoppas på lite konkreta tips här nu i denna tråd, eller är dessa kraven omöjliga att infria....
PS: Tur att man ska iväg en vecka med poolarna oxå.
#8 OFFLINE
Skrivet 29 Jan 2012, 16:06
Norge o Renaälv brukar vara ganska befriat från mygg. Kanske kan vara nått
#11 OFFLINE
Skrivet 31 Jan 2012, 00:09
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/
#12 OFFLINE
Skrivet 31 Jan 2012, 00:52
Besök uggen på väg upp till femundmarka och istefossen
gör en roadmovie där frugan får huvudrollen
#13 OFFLINE
Skrivet 31 Jan 2012, 11:28
Köp antihistamin till frugan å börja äta dem ett par dagar före så klarar hon myggen mycket bättre. Jag brukar ta det själv när jag åker till de värsta mygghålen runt tavaättno å lainio och det är enorm skillnad på kli och bettstorleken om man tar antihistamin tabletter... Jag tror det blir svårt å hitta helt myggfria ställen om du inte satsar på ett maj eller septemberfiske istället...
Det är många fina tips i tråden
Det är många fina tips i tråden
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar