Hoppa till innehåll

.

Flugbindnings-app för iOS

3 replies to this topic

#1 OFFLINE   Derkaderb

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Skrivet 29 Jan 2012, 15:32

Någon som vet en bra app för det som topicen lyder?
Är ganska ny inom flugbindandet och har inte riktigt lärt mig än vilka material som ingår för dem flugorna jag brukar binda och i vilket ordning man ska binda in materialen etc, så en app hade varit smidigt så man slipper googla varje gång.
Provat denna som är kanon men utbudet är ju lite begränsat tyvärr :) http://itunes.apple....d479068215?mt=8

#2 OFFLINE   Sallö

Advanced Member

• Edgemember
  • 1016 Inlägg:

Skrivet 29 Jan 2012, 15:55

Finns en hel del mönster att köpa i appen,men betala 7 spänn för varje mönster utöver de 5 som ingår tycker jag är rätt dyrt.
"Ta inte livet så allvarligt du kommer inte ifrån det levande"

#3 OFFLINE   Martin G f.d. Lagrace

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1132 Inlägg:

Skrivet 29 Jan 2012, 20:57

Av en händelse köpte jag faktiskt igår en app som heter FishingFlies. 1300 flugor. Absolut inga detaljerade bindbeskrivningar, men helt ok faktiskt för inspiration och info. Lite svårnavigerad, men man kan leta på flera sätt och på så vis hitta vad man söker. 38 kr tror jag den kostade. Trevligt på tunnelbanan om inte annat.
Jo förresten, det finns ett avsnitt för nybörjaren om material, verktyg, etc, men där har jag inte kollat än.

#4 OFFLINE   Derkaderb

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Skrivet 30 Jan 2012, 02:25

Tack den ska kollas upp! Trevligt om det finns en drös flugor så man kan få lite inspiration istället för att behöva köpa dem man redan "kan" i stort sett.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar