Hoppa till innehåll

.

Oslo 2012

5 replies to this topic

#1 OFFLINE   somebody

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 241 Inlägg:

Skrivet 03 Feb 2012, 04:00

Tja!

Någon här som bor i Oslo och vill hänga på lite fiske under 2012! Kommer hem nångång i mars om allt vill sig väl och vill ut typ direkt! Nån som är sugen på lite stadsfiske eller slakkerfiske i utkanten av kollektivnätet? Nån som har idéer, jag är helt ovetandes tänkte ta och utforska lite i och runt stan! Suger fisket kan man ju alltid testa fiska pundare vid akerselva!

#2 OFFLINE   Håvard Stubø

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Skrivet 11 Feb 2012, 22:44

Hei Somebody!
Jeg anbefaler en titt på Lars & Lars på VGTV. Der ligger det mange små filmer med bl.a. fiske i sentrale deler av Oslo som tema.
http://www.vgtv.no/#!id=45289
Sjekk ut bloggen vår på www.jazzandflyfishing.com

Nå er det vår!

Håvard Stubø

www.havardstubo.com

#3 OFFLINE   somebody

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 241 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 01:17

Har en del koll på vart jag ska blöta min fluga men tänkte mest kolla om någon var sugen på att haka på! Är det förresten du som plockar ett par fina öringar uppe på frogner i en jass&flyfishing film? Schysst hur som, har funderat på den pölen ett par gånger i somras men hade inga fiskegrejer i oslo då.

Detta inlägg har redigerats av somebody: 12 Feb 2012, 01:18

#4 OFFLINE   meek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1269 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 02:51

lier eller leirälva (glömt namnet) är väl bästa fisket efter öring i dessa krokar.
rinner väl emellan baerum och drammen någonstans?
orkar inte slå upp eniromaps och skriva rätt namn och position :D

men då va det väl reducerat då :P

#5 OFFLINE   Håvard Stubø

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Skrivet 13 Feb 2012, 22:14

Visa inläggsomebody på 12 Feb 2012, 01:17 sade:

Har en del koll på vart jag ska blöta min fluga men tänkte mest kolla om någon var sugen på att haka på! Är det förresten du som plockar ett par fina öringar uppe på frogner i en jass&flyfishing film? Schysst hur som, har funderat på den pölen ett par gånger i somras men hade inga fiskegrejer i oslo då.

Ja, det er meg;)

Generelt kan man vel si at fisket i og rundt Oslo er veldig bra i forhold til andre europeiske hovedsteder, men veldig dårlig i forhold til resten av Norge.

Lysakerelva kan være ok, men fisken er liten. Nordmarka er vel det beste alternativet i umiddelbar nærhet av Oslo (også Frognerparken, da;).
Sjekk ut bloggen vår på www.jazzandflyfishing.com

Nå er det vår!

Håvard Stubø

www.havardstubo.com

#6 OFFLINE   somebody

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 241 Inlägg:

Skrivet 14 Feb 2012, 04:04

Visa inläggHåvard Stubø på 13 Feb 2012, 22:14 sade:

Ja, det er meg;)

Generelt kan man vel si at fisket i og rundt Oslo er veldig bra i forhold til andre europeiske hovedsteder, men veldig dårlig i forhold til resten av Norge.

Lysakerelva kan være ok, men fisken er liten. Nordmarka er vel det beste alternativet i umiddelbar nærhet av Oslo (også Frognerparken, da;).

Blir nog lätt en tur eller två på frogner, bor ju 10 minuter bort haha!

Om man tänker lysakerelva då, ska man rikta in sig på områden runt fossum eller hur ser det ut ovanför bogstadvannet? Det är ju ställen man lätt kan nå med t-bane eller buss! Om man ska högt upp i nordmarka runt katnoselva och liknande, tar man sig dit med buss och mindre än 5km promenad? Eller måste man ha bil/lifta?

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar