När tror ni man kan ha baetis-kläck i Skåne resp. Småland?
.
När ska ni ha premiär?
Started By Martin G f.d. Lagrace, 2012 02 06, 15:18
36 replies to this topic
#31 OFFLINE
#32 ONLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 22:16
jani på 06 Feb 2012, 21:35 sade:
Nog finns det öppna sträckor här med... men termometern visar -20 än så länge och jag lever efter devisen "torrt eller not" så... 
Slutet av maj brukar för det mesta funka häromkring och det brukar kläcka baetis vid den tiden! Kommer att funka skitbra!!
Slutet av maj brukar för det mesta funka häromkring och det brukar kläcka baetis vid den tiden! Kommer att funka skitbra!!
Blir 99% torrt för min egen del, men någon enstaka gång, åker en streamer, nymf eller spider på, i ren frustration. När inte kameran och kaffet räcker då fisken vägrar hugga. =) Låter lovande för slutet av maj, Då har man ännu en helg att se fram emot.
=)
//Dennis
Lev som du lär, eller lär som du lever.
Lev som du lär, eller lär som du lever.
#33 OFFLINE
Skrivet 07 Feb 2012, 06:55
flyfisher30 på 06 Feb 2012, 18:11 sade:
Tja...man står väl där i år igen en morgon i månads skiftet mars april med en liten öppen yta i viken och tittar på hur isen försvinner under dagen. 
Om inte Klinken är så snäll och åker upp med motorsågen och sågar upp en 25 x 1 meter ränna som jag kan börja kasta i.
Eller vad säger du Jonas? Förhandlingsbart???
Om inte Klinken är så snäll och åker upp med motorsågen och sågar upp en 25 x 1 meter ränna som jag kan börja kasta i.
Eller vad säger du Jonas? Förhandlingsbart???
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."
#34 OFFLINE
Skrivet 07 Feb 2012, 07:09
Hannu på 06 Feb 2012, 20:01 sade:
Framåt Midsommar :-(
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
I maj ska jag hälsa på en god vän i Skåne för lite kustfiske.
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be." --John Gierach
#35 OFFLINE
Skrivet 07 Feb 2012, 09:51
jag hoppas på en tur i skåne, så fort blir lite varmare ...
/RB
/RB
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar