Hoppa till innehåll

.

Val av spö?

5 replies to this topic

#1 OFFLINE   Heinrik

Member

• Members
  • PipPip
  • 20 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2012, 11:48

Hej, jag söker ett spö som passar till lite större åar och sjöar för främst bäcköringfiske men även regnbåge. Har inga direkta krav på varken pris eller utförande, är tacksam för alla förslag. Har redan ett klass 2/3 som jag fiskar torrfluga med, så ett spö med lite mer ryggrad är ju att föredra så att streamers och annat inte blir något problem.
Ni kanske själva sitter på ett spö ni inte längre använder och är sugna på att sälja?

Tack på förhand, Henrik Ivstam

#2 OFFLINE   Heinrik

Member

• Members
  • PipPip
  • 20 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2012, 12:01

upp*

#3 OFFLINE   Felix

Advanced Member

• Edgemember
  • 846 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2012, 15:12

Visa inläggHeinrik på 07 Feb 2012, 11:48 sade:

Hej, jag söker ett spö som passar till lite större åar och sjöar för främst bäcköringfiske men även regnbåge. Har inga direkta krav på varken pris eller utförande, är tacksam för alla förslag. Har redan ett klass 2/3 som jag fiskar torrfluga med, så ett spö med lite mer ryggrad är ju att föredra så att streamers och annat inte blir något problem.
Ni kanske själva sitter på ett spö ni inte längre använder och är sugna på att sälja?

Tack på förhand, Henrik Ivstam

OJ OJ De var ingen lätt fråga, Finns ju hur mycket bra spön som helst.
Men ett #5 tror jag skulle kunna täcka dina behov! Sen är det ju en smaksak vilket "tempo" du vill ha, Långsamt, Medel eller snabbt!

Så att nämna ett speciellt spö är svårt! Hur är tempot i ditt #2-3?
//Felix
Bor i Kristinehamn. / Wolfland.

#4 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 16 Feb 2012, 00:14

Imago IPT #5 fast :)

#5 OFFLINE   DanneW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 246 Inlägg:

Skrivet 16 Feb 2012, 08:25

Jag har ett Guideline LPXe 9 fots klass 5 liggandes. Googla lite på den om du vill ha objektiva omdömen. Det är en testvinnare och ett väldigt populärt spö.
Fiskar klass 3-5. Helst på fjället och främst efter öring, men visst funkar det med med både röding och harr ;) eller regnbåge i en hyrsjö också. Ja det har väl även hänt att jag tagit nån mört på haröra när abstinensen varit som värst...

"En fiskare gör en av två saker. Han sitter och fiskar eller han sitter och tänker.
Biter fisken så fiskar han, biter inte fisken så tänker han.
En fiskare är den enda i världen som har lärt sig hur livet ska levas"

Fritt översatt från Fiskesport nr 1, 1959

#6 OFFLINE   wille

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Skrivet 26 Feb 2012, 15:47

Jag har ett Hardy Marksman #5 under "säljes", ett härligt spö som kanske skulle kunna passa?

/wille
`•.¸¸.•´¯`•.¸¸.•´¯`•.¸ ><((((º>
gone fishing...

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar