Hoppa till innehåll

.

vildmarksmässan 2012

68 replies to this topic

#61 OFFLINE   hagborg

Advanced Member

• Edgemember+
  • 112 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 09:18

Det var väldigt kul att träffa en massa nya och gamla gäster men antalet flugfiskare på mässan var betydligt färre än förra året och det märktes i alla montrar.
Lördagen var den dag med mest besökare, lite folk to,fr,sö. Som en besökare måste det känts som en käftsmäll för det var inte många utställare! Jag kommer inte ställa ut något mer på flugfiskemässan utan satsa på sportfiskemässan i framtiden.

Hoppas att flugfiskemässan läggs ner till nästa år så besökare slipper känna sig lurade.....
Loop var enda grossisten och dom har verkligen utvecklat cross till ett fint spö....

Läs mer på min hemsida för årets upplägg!

Detta inlägg har redigerats av hagborg: 12 Mar 2012, 09:20

Borrsjöån & Lungsjöån
www.flyfisher.nu

#62 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1254 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 09:34

Äntligen hemma efter 4dagars utställning+en hel byggdags slit uppe på det
..jag är slut som en iller i klorin.. :P kroppen är slut, rygg, fötter, armar...inte en värktablett i världen hjälper idag...

det var en jäkligt liten mässa med få FF utställare ..Jag såg den knappt eftersom jag var i montern precis hela tiden utom när jag fick gå o hålla föredrag o kastade på kastbanan...Vi klarade flyget hem med minsta möjliga marginal o slet som ett djävla djur 12 timmar om dan från i onsdags...
Jag kanske blir onödigt provocerad och lite trött ..men jag vill bara att ni för en liten stund ser mässan ur en annan synvinkel :unsure:

vi sållde hyffsat bra, det gjorde vi...men tänk om vi inte hade den moroten alls? bara kostnader inga intäkter...jiez...
...skulle vi som ett litet varumärke kunna ställa utpå en så dyr mässa? ..nej...inte en chans i helvetet
Att betala ca 50 000 i monterhyra + personalkostnad, övernattningar, hyrbil, flygbiljetter o mat för att max några hundra vill testa en viss lina eller ett spö?
Har du inte lagt ett par tre hundra tusen INNAN i annonser kommer ingen på mässan ens känna till grejjerna du ska göra reklam för..igenkänningsvärdet är ett måste.
Men reklamvärdet i mässan måste ju vara enormt säger nu kanske någon?
Inte helt säker på det...
Hur mycket produkter måste man sälja för eftermässan för att täcka upp de ca 70 000:- man får i utgifter?
...ungefär det dubbla bara för att gå break even.!.(med moms) UTAN mässpriser och rabatter som alla vill ha :D
Man kan köpa halvsidesannonser i varje nummer av den största fisketidningen ett helt år för den summan...så reklamvärdet tja...jo..
det blir att välja att exponera sig för ca5000 pers eller runt 50 000 via anonons?..och tar man in att man får 8-10 annonser för den summan ser man snabbt att som reklamplats är det jävligt dyr exponering per kontaktyta man får.

jag förstår att om man som besökare betalar ca 200:- i entre att man förväntar sig att kunna prova grejjer :)
Att man ska kunna få tid, plats och service, för man har ju faktiskt betalat dyra pengar för att gå på mässa och så..
men det är ju inte så att utställaren får del av entré-pengen...eller parkeringen, eller ölen, kaffet, whiskyn, och allt det andra som är det enda prisvärda på mässan...
Utställarna får betala en jättesumma för nöjjet att arbeta ..

Det stora värdet för MIG...är att få träffa er :)...men fan vet om inte 70 loppor e för dyrt :D trots era helt jävla underbara personligheter :D

Mässornas priser ÄR ett stort problem...för allt kostar...även för OSS utställare som får betala sjukt dyr hyra, jävligt dyr mat, dyrt kaffe, dyr parkering osv...
Nej ...jag är skeptiskt som fan att detta kommer hålla mer...nu har vi Sportfiskemässa om 2 veckor..ladda batterierna, o köra på som fan...vila får vi göra till jul :D

Det var naturligtvis skitkul att träffa er, och jag hoppas vi ses om 2 veckor igen, men nu måste jag fan jobba in all "ledigtid" jag haft på mässan :D
Puss på er! :wub:
Ken

Detta inlägg har redigerats av Ken: 12 Mar 2012, 11:43

#63 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10169 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 10:44

Ja Ken, jag känner liknande. Visst, nästa år är det "bara" en mässa i Sthlm, men jag är skeptisk.
Alla sparar och försöker krympa utgifter, kunder och utställare. De enda som inte hänger med är mässan, kaffe och lite skitfralla 70 spänn på byggdagarna, och då snackar vi inte gourmetkaffe utan överkokt äckligt bäck, brödsnutten vanlig macka, ingen tryffel eller ens reabrie på. Helt sjukt. Lite knäppt att man skall ladda för picnic med pumptermos och mackpaket :lol:

Fast det är ju ljuvligt att träffa alla, man får lösa det på annat vis ? Alla leverantörer och butiker gör ett jätteknytis och splittar på annonskostnaderna ? Back to basics.
40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#64 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1254 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 11:14

med tanke på att FIN, F&T, Aomfl, och fiskefeber säkert vill ställa ut, så är annonskostnaderna på en sådan tanke ingen dyrare kostnad Tony :) kanske kan bli något?

FF-mässan annonserar INTE mycket..Sportfiskemässan är aggresivare...men den är Spofa...och Spofa...well....DERAS bit av kakan kan jag helst slippa betala om JAG får välja,,

Trevligare att Jussi o MM gänget tjänar lite än jag lägger pengarna i Spofas kassaskåp kan jag kanske tycka
...men...FF-mässan tror jag nu är död...liket är fortfarande lite varmt, men pulsen och andningen är på 0....kanske om man sätter på scannern ser sista "blippet" i hjärnverksamhet, och att hoppet finns kvar, men jag tror nästa samtal blir Fonus kundtjänst tyvärr :(

Få se om den återuppstår i annan form...för annars får nog vi se oss om i andra länder när det gäller FFmässor...

#65 OFFLINE   Coach

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 521 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 11:27

Garanterat sista mässbesöket för min och våra företags del. Totalt värdelöst.
Kanske Sportfiskemässan i framtiden. Men då som endast besökare.

#66 OFFLINE   harvest

Advanced Member

• Edgemember
  • 1678 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 15:48

Visa inläggChristian på 10 Mar 2012, 22:24 sade:

Om du är i Sverige i mitten av juni så är du välkommen på Scandinavian Glass Clave i Öje. Vi har redan nu gäster från utlandet, och siktar på just det du beskriver. DIY :)

sedärja Christian,

Om jag är i krokarna kommer jag givetvis. Har ett par glasspinnar som du garanterat kommer gå i taket för att få se/känna/kasta. ;)

#67 OFFLINE   Jonas

Kick Ass - Hero Member

• Root Admin
  • 5964 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 16:06

Tack för att du delar med dig av USA upplägget. :)

Det ska vi definitivt titta närmare på inför årets träff i Öje. Vi får fila på upplägget på sfmässan :)

Visa inläggharvest på 12 Mar 2012, 15:48 sade:

sedärja Christian,

Om jag är i krokarna kommer jag givetvis. Har ett par glasspinnar som du garanterat kommer gå i taket för att få se/känna/kasta. ;)

Vänliga hälsningar
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com

#68 OFFLINE   Christian

Årets Edgare 2009

• Global Moderator
  • 7172 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 17:25

Visa inläggharvest på 12 Mar 2012, 15:48 sade:

sedärja Christian,

Om jag är i krokarna kommer jag givetvis. Har ett par glasspinnar som du garanterat kommer gå i taket för att få se/känna/kasta.

Jag har mina aningar. ;)
Postad bild

#69 OFFLINE   harvest

Advanced Member

• Edgemember
  • 1678 Inlägg:

Skrivet 12 Mar 2012, 18:37

Visa inläggJonas på 12 Mar 2012, 16:06 sade:

Tack för att du delar med dig av USA upplägget. :)

Det ska vi definitivt titta närmare på inför årets träff i Öje. Vi får fila på upplägget på sfmässan :)

Kul Jonas!

Hör gärna av er inför nästa års tillställning(lite för kort inpå nu) så kan jag dra i ett par trådar ifrån andra sidan för att få över lite roligt folk. :)

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar