Äntligen hemma efter 4dagars utställning+en hel byggdags slit uppe på det
..jag är slut som en iller i klorin..

kroppen är slut, rygg, fötter, armar...inte en värktablett i världen hjälper idag...
det var en jäkligt liten mässa med få FF utställare ..Jag såg den knappt eftersom jag var i montern precis hela tiden utom när jag fick gå o hålla föredrag o kastade på kastbanan...Vi klarade flyget hem med minsta möjliga marginal o slet som ett djävla djur 12 timmar om dan från i onsdags...
Jag kanske blir onödigt provocerad och lite trött ..men jag vill bara att ni för en liten stund ser mässan ur en annan synvinkel
vi sållde hyffsat bra, det gjorde vi...men tänk om vi inte hade den moroten alls? bara kostnader inga intäkter...jiez...
...skulle vi som ett litet varumärke kunna ställa utpå en så dyr mässa? ..nej...inte en chans i helvetet
Att betala ca 50 000 i monterhyra + personalkostnad, övernattningar, hyrbil, flygbiljetter o mat för att max några hundra vill testa en viss lina eller ett spö?
Har du inte lagt ett par tre hundra tusen INNAN i annonser kommer ingen på mässan ens känna till grejjerna du ska göra reklam för..igenkänningsvärdet är ett måste.
Men reklamvärdet i mässan måste ju vara enormt säger nu kanske någon?
Inte helt säker på det...
Hur mycket produkter måste man sälja för eftermässan för att täcka upp de ca 70 000:- man får i utgifter?
...ungefär det dubbla bara för att gå break even.!.(med moms) UTAN mässpriser och rabatter som alla vill ha

Man kan köpa halvsidesannonser i varje nummer av den största fisketidningen ett helt år för den summan...så reklamvärdet tja...jo..
det blir att välja att exponera sig för ca5000 pers eller runt 50 000 via anonons?..och tar man in att man får 8-10 annonser för den summan ser man snabbt att som reklamplats är det jävligt dyr exponering per kontaktyta man får.
jag förstår att om man som besökare betalar ca 200:- i entre att man förväntar sig att kunna prova grejjer

Att man ska kunna få tid, plats och service, för man har ju faktiskt betalat dyra pengar för att gå på mässa och så..
men det är ju inte så att utställaren får del av entré-pengen...eller parkeringen, eller ölen, kaffet, whiskyn, och allt det andra som är det enda prisvärda på mässan...
Utställarna får betala en jättesumma för nöjjet att arbeta ..
Det stora värdet för MIG...är att få träffa er

...men fan vet om inte 70 loppor e för dyrt

trots era helt jävla underbara personligheter
Mässornas priser ÄR ett stort problem...för allt kostar...även för OSS utställare som får betala sjukt dyr hyra, jävligt dyr mat, dyrt kaffe, dyr parkering osv...
Nej ...jag är skeptiskt som fan att detta kommer hålla mer...nu har vi Sportfiskemässa om 2 veckor..ladda batterierna, o köra på som fan...vila får vi göra till jul
Det var naturligtvis skitkul att träffa er, och jag hoppas vi ses om 2 veckor igen, men nu måste jag fan jobba in all "ledigtid" jag haft på mässan

Puss på er!

Ken
Detta inlägg har redigerats av Ken: 12 Mar 2012, 11:43