.
Laxfiske GBG med omnejd?
Postad 09 Feb 2012, 12:44
Finns det flera bra ställen?
Postad 09 Feb 2012, 14:47
Några särskilda platser längst med Rolfsån som du kan rekomendera?
Har sneglat på den ån länge nu men inte riktigt kommit till skott, kanske är dags i år.
Postad 09 Feb 2012, 14:57
Postad 09 Feb 2012, 15:45
Stort tack för infon!
Nu blev jag riktigt sugen!
Postad 27 Feb 2012, 12:27
I rolfsåns nedre sträcka är det ett ganska petigt fiske, och bästa tiden för ån ska vara juli (om det går vatten).
Den övre sträckan i hjälm är riktigt fin men den är dessvärre privat.
Sista gången jag var där så hade de träden som Vuttex beskriver tyvärr vält ner i ån, och dessvärre ligger de princip på den bästa huggplatsen. Jag vill också tillägga att för att fånga en blanklax i rolfsån krävs en stor portion tur samt riktigt bra timing.
En annan å som inte togs upp är mölndalsån vad papyrus, någon enstaka lax brukar fångas där varje år.
Mina favoriter av västkuståarna är nog ändå örekilsälven och viskan.
Även nissan är riktigt trevlig kring det lilla samhället sennan, men där kommer fisket igång precis innan det tar slut och man fiskar ofta på färgad fisk. Jag tror att fisken har väldigt svårt att vandra upp i nissan tyvärr.
Ska inte svära på det, men jag tror att de som säljer korten till rolfsån heter elektrotjänst egentligen.
Misstänker att du talar om bron mellan kungsbacka och fjärås. Inte motorvägsbron utan där ån korsar varbergsvägen.
Stort tack för infon!
Nu blev jag riktigt sugen!
Postad 27 Feb 2012, 13:45
Vuttex menar den gamla landsvägsbron, antar att det är den vanligaste bron att ta sig över om man ska från kungsbacka till fjärås men jag tror det finns ett par alternativ till.
I rolfsåns nedre sträcka är det ett ganska petigt fiske, och bästa tiden för ån ska vara juli (om det går vatten).
Den övre sträckan i hjälm är riktigt fin men den är dessvärre privat.
Sista gången jag var där så hade de träden som Vuttex beskriver tyvärr vält ner i ån, och dessvärre ligger de princip på den bästa huggplatsen. Jag vill också tillägga att för att fånga en blanklax i rolfsån krävs en stor portion tur samt riktigt bra timing.
En annan å som inte togs upp är mölndalsån vad papyrus, någon enstaka lax brukar fångas där varje år.
Mina favoriter av västkuståarna är nog ändå örekilsälven och viskan.
Även nissan är riktigt trevlig kring det lilla samhället sennan, men där kommer fisket igång precis innan det tar slut och man fiskar ofta på färgad fisk. Jag tror att fisken har väldigt svårt att vandra upp i nissan tyvärr.
Ska inte svära på det, men jag tror att de som säljer korten till rolfsån heter elektrotjänst egentligen.
Kungsbackaån uppe vid Anneberg är också bra
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar