Hej!
Läste en artikel i flugfiske i norden 5/6 om ett stort privat flugfiskeområde i Mittersill som ligger nära Kaprun i Österrike, Gick in på deras hemsida och kunde inte låta bli att boka en spontanresa ner dit i slutet av juli. Min fråga är om det är någon som har varit där, som kan tala om hur fisket där är?
Om man går efter deras hemsida så ser ju det helt lysande ut, gå in och titta själva.Jjag drägglade i alla fall en del.
www.braurup.at
Kan även nämna att jag var ner till Baltak i dag och frös, hade ett hugg på cezch nymf men tafs och fluglina var snart täckta av ett tjock lager av is. tempen pendlade mellan 5-7 grader kallt, vansinigt att ens åka ner dit, men fiskesuget var för stort :-)
mvh Patrik
.
Mittersill i Österrike!
Started By meesi, 2012 02 11, 18:13
2 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 11 Feb 2012, 18:28
Hej,
Jag fiskar där en del, kör nån guidning där i år med temat "presentation in technical spring creeks". Tror att jag skrivit om fisket i min dagbok här på edge, "på tur mellan alptopparna". Hmm...jag har en del äventyr som jag kanske borde uppdatera i dagboken...
Hursom, hotellet har en cirka 200 år lång historia med flugfiske. Brygger sitt eget öl och i har bindbord vid baren där alla möts och byter mönster med varandra. Läs vad jag har skrivit om stället. Du är givetvis välkommen att höra av dig om tips&tricks, själv är jag förmodligen ett par timmar söderut, i Slovenien, i slutet Juli.
John
Jag fiskar där en del, kör nån guidning där i år med temat "presentation in technical spring creeks". Tror att jag skrivit om fisket i min dagbok här på edge, "på tur mellan alptopparna". Hmm...jag har en del äventyr som jag kanske borde uppdatera i dagboken...
Hursom, hotellet har en cirka 200 år lång historia med flugfiske. Brygger sitt eget öl och i har bindbord vid baren där alla möts och byter mönster med varandra. Läs vad jag har skrivit om stället. Du är givetvis välkommen att höra av dig om tips&tricks, själv är jag förmodligen ett par timmar söderut, i Slovenien, i slutet Juli.
John
#3 OFFLINE
Skrivet 11 Feb 2012, 19:04
här är länken till min dagbok, tror jag skriver om Bräurop i början...
http://www.edgeflyfi...na/page__st__30
http://www.edgeflyfi...na/page__st__30
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar