Hoppa till innehåll

.

Flugrulle mot Lågprofilrulle/Multirulle

7 replies to this topic

#1 OFFLINE   Skanerost

Advanced Member

• Edgemember+
  • 564 Inlägg:

Skrivet 11 Feb 2012, 20:47

Hej önskar att byta min flugrulle som står och dammar,

Fint skick, sitter vad jag tror/vet en SA lina på den som har ett tag kvar innan den är slut ... backing inte direkt sitter vanlig nylonlina då jag endast använt rullen och linan vid träning.

Har du en lågprofil får du gärna höra av dig med vad det är för något och skicket, samt om du vill ha pengar emellan så löser vi detta !

En bild på rullen,

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Skanerost: 11 Feb 2012, 21:11

Gäddan är min kryptonit!

#2 OFFLINE   Twitcher

Advanced Member

• Edgemember
  • 1513 Inlägg:

Skrivet 11 Feb 2012, 21:39

Vad menas med lågprofilrulle? Exempel? Vad är det för rulle du har? Inte för att jag är intresserad av rullen men andra kanske undrar samma :D

#3 OFFLINE   DanneW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 246 Inlägg:

Skrivet 11 Feb 2012, 22:53

Antar att han menar en Revo S eller liknande...

Rullen på bilden är väl en kinakopia från Tradera...inte för att vara elak på nåt vis utan slutsatsen dragen pga att han inte uppgivit något märke/modell.
Fiskar klass 3-5. Helst på fjället och främst efter öring, men visst funkar det med med både röding och harr ;) eller regnbåge i en hyrsjö också. Ja det har väl även hänt att jag tagit nån mört på haröra när abstinensen varit som värst...

"En fiskare gör en av två saker. Han sitter och fiskar eller han sitter och tänker.
Biter fisken så fiskar han, biter inte fisken så tänker han.
En fiskare är den enda i världen som har lärt sig hur livet ska levas"

Fritt översatt från Fiskesport nr 1, 1959

#4 OFFLINE   Skanerost

Advanced Member

• Edgemember+
  • 564 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 00:40

Rullen har jag ingen aning om vad det är mer än att jag köpt den från www.fiskeflugor.se till runt tusenlappen.

Jag har inget att dölja genom att inte skriva vad det är för något för jag vet inte vad det är jag köpt, mer än att jag köpte den som min första rulle och sedan blev det fler och fler och nu ligger den och dammar.

Lågprofilrulle är väl vad det är och multirulle likaså eller ? Shimano tillverkar dem, daiwa tillverkar dem osv osv ... jag förväntar mig ingen Shimano för 5000:- i byte utan en enkel Multi från Shimano till nypris 595:- eller där i krokarna.

Så om man är intresserad kan man skriva det är man inte kan man låta bli .. och vill ingen ha den eller byta så får den väl damma vidare i skåpet :)
Gäddan är min kryptonit!

#5 OFFLINE   DanneW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 246 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 01:50

Hoppas du inte feltolkade mitt inlägg. Jag menade inte att du antagligen ville ha en Revo S utan det var bara ett exempel på en lågprofilrulle ifall det var någon som inte visste vad det var.
I relation till en Revo S lät det kanske också konstigt att byta mot en billig noname-rulle, men det var inte min mening att utmåla det så. :(
Fiskar klass 3-5. Helst på fjället och främst efter öring, men visst funkar det med med både röding och harr ;) eller regnbåge i en hyrsjö också. Ja det har väl även hänt att jag tagit nån mört på haröra när abstinensen varit som värst...

"En fiskare gör en av två saker. Han sitter och fiskar eller han sitter och tänker.
Biter fisken så fiskar han, biter inte fisken så tänker han.
En fiskare är den enda i världen som har lärt sig hur livet ska levas"

Fritt översatt från Fiskesport nr 1, 1959

#6 OFFLINE   Skanerost

Advanced Member

• Edgemember+
  • 564 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 02:49

Visa inläggDanneW på 12 Feb 2012, 01:50 sade:

Hoppas du inte feltolkade mitt inlägg. Jag menade inte att du antagligen ville ha en Revo S utan det var bara ett exempel på en lågprofilrulle ifall det var någon som inte visste vad det var.
I relation till en Revo S lät det kanske också konstigt att byta mot en billig noname-rulle, men det var inte min mening att utmåla det så. :(

No harm done :)
Gäddan är min kryptonit!

#7 OFFLINE   Twitcher

Advanced Member

• Edgemember
  • 1513 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 17:40

Min fråga var inte heller menad som något ifrågasättande, snarare hjälp med försäljningen!

#8 OFFLINE   Skanerost

Advanced Member

• Edgemember+
  • 564 Inlägg:

Skrivet 12 Feb 2012, 17:45

Twitcher DanneW om jag lät bitter så var det inte menat så :) Alla meddelande kan bli fel efter midnatt ;)

Så någon som är det minsta intresserad eller är det bara att donera denna rullen till någon behövande ?

Kan tänka mig att släppa den för någon hundring med linan om någon hellre känner för det ? Bättre att den kommer till användning !

Detta inlägg har redigerats av Skanerost: 12 Feb 2012, 17:46

Gäddan är min kryptonit!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar