.
Flashdubbing till laxflugorna - vilken?
Postad 23 Feb 2012, 11:57
Det kommer ju nytt material hela tiden, och har man ingen butik man kan gå in och klämma på materialen i så är man ganska lost. Vad använder ni?
Frödins nya dubbing ser fin ut. Är den det?
Postad 23 Feb 2012, 15:19
Vissa påsar kan dock vara lite ojämnt blandade = svår att borsta ut.
Jag brukar göra egen dubbing! Underull från räv, säl, antrongarn och angel hair får gå ett varv genom den elektriska kaffekvarnen. Pyssligt och kul för det mesta
Postad 23 Feb 2012, 16:08
Häftigt!Jag brukar göra egen dubbing! Underull från räv, säl, antrongarn och angel hair får gå ett varv genom den elektriska kaffekvarnen. Pyssligt och kul för det mesta
Jag använder sällan dubbing, men när jag gör det har jag några favoriter som jag blandar: Salmo Supreme, SLF och/eller STF.
Bra idé att blanda i hår, det måste provas. Fungerar en mixer tro?
Postad 23 Feb 2012, 21:24
Häftigt!
Jag använder sällan dubbing, men när jag gör det har jag några favoriter som jag blandar: Salmo Supreme, SLF och/eller STF.
Lite "Ernst-varning" på detta men kul! En liten detalj med äkta hår är att det suger vatten (på gott & ont).
Vet inte om det funkar med mixer, men en kaffekvarn får du ju för en billig slant. Som en ren bonus slipper du också eventuell rävull i paltsmeten!
Postad 23 Feb 2012, 22:42
Häftigt!
jajamen! och brödrosten är också bra;)
Jurij Shumakov, 1956-2006
Soldier, Scientist and Fly Tier
Postad 24 Feb 2012, 08:24
Postad 24 Feb 2012, 08:27
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar