Back again from reality

..missat denna tråden helt...
Modellen av Wolverine är 6 år gammal...och det är en rulle som vi köpte in av en välkänd tillverkare innan vår helt egna rulle var klar...åren innan hade vi ytterligare en modell från dom vi kallade classic..men den designen ändrades till 2006 och vi var tvungen byta för att få tag i rullar helt enkelt..
En "OEM" rulle som dessa (dvs en rulle som görs till många andra märken,) kan man inte påverka designen mer än kosmetiskt...det var en riktigt bra kvalité på CNC-arbetet men just designen av vevlmotståndet var inge vidare...det är inget svårt problem att fixa, men dom ville ha designen på det viset...
Vi slutade helt med denna tillverkaren efter denna modellen och efter den "läxan" arbetar vi nu enbart med Helt egen designade modeller där VI äger modellerna och verktygen
Som Sasse sa: Shimano/Sage/Loomis/ AJ Jensen, HiLevel ..pool 12..ja det finns massa andra som har exakt samma rulle, och då samma "problem"...tyvärr inte mycket att göra då det inte är ett "fel" utan en design som är på det viset..jag köpte en O-ring på järnia för 2spänn för att få ett motstånd på min egen eftersom jag retade mig på problemet...det går säkert lösa på andra vis, men det funkade..
Tyvärr har jag ingen kvar här (varken rulle eller o-ring) då alla sedan länge använts som reservdelsrullar.
All the best!
Ken