.
Göra en egen lanyard!
Postad 19 Apr 2012, 07:24
Postad 19 Apr 2012, 10:09
Detta är en slangbit som jag hittat på jobbet. Skall vara till tjockare grepp för bestick pennor m.m i materialet foam (mjuk). Finns många bra slangar av olika material i välsorterade järnaffärerIntressant jag håller på nu och skissar lite på hur min ska se ut!
Undrar vad du har för matrial för nacken? vart tippsad om att bottningslist funkar bra men har lite svårt att bara få tag på en liten bit av det
Postad 19 Apr 2012, 13:05
Är det den du brukar ha på dig till klänningen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja.....när DU vill träffa mig i smyg.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
Postad 19 Apr 2012, 13:07
Ja, det roliga med en egentillverkad är att man kan sätta sin personliga prägel på den. Men knappast göra den för att käna pengar då man kan få exempelvis Guide-lines för under 200 kr.
Jo det är sant.....och det som gör det lite roligt att göra grejer själv.
Jag gillar att det blir en unik sak. Inget masstillverkat
Postad 20 Apr 2012, 09:52
Snyggt!
Men - varför har du tvärstaget när du har tafsspolarna hängande längst ner? Är den inte tung med alla metallpärlor?
Postad 20 Apr 2012, 14:00
Snyggt!
Men - varför har du tvärstaget när du har tafsspolarna hängande längst ner? Är den inte tung med alla metallpärlor?
Tvärslaget var bara en design idé jag hade. och att kunna ev fästa ändra prylar tillfälligt. jag vet inte. Det bara kom dit.
Det mesta är trä och plastpärlor. Är nog bara dom blanka distanserna som är alu. Och tärningen. Hur det håller får framtiden utvisa. Kan ju bli lite skavningar av verktygen.
Det ser kanske tyngre ut än det är. Den känns bra runt nacken.
Postad 20 Apr 2012, 15:07
Måste dock satsa på en flytkorv i nacken tills i år. Annars kommer murphy säkert och tar den...
Postad 20 Apr 2012, 15:14
Min gäddmobil är inte heller tung...
Så där på tal om grejer som ser blytunga ut men ändå fungerar.
Måste dock satsa på en flytkorv i nacken tills i år. Annars kommer murphy säkert och tar den...
Mycket kärlek bakom tillverkningen av den. Gillar skarpt.
Postad 20 Apr 2012, 19:54
Nästa steg blir förstås att smälla ihop en egen variant.
Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder)
Min artikel om klädsel i kyla
-Il pescatore pigro non cattura la trota-
Postad 20 Apr 2012, 20:04
Nån liten foamkudde? Nääe. Krokodilklämma eller supermagnet?
Postad 20 Apr 2012, 20:16
Måste klura ut hur jag kunde hänga två-tre gäddflugor på min ännu. En gröngul, en blåsilver och en skitbrun. Fler än så behöver jag som regel inte (tror ja
)
Nån liten foamkudde? Nääe. Krokodilklämma eller supermagnet?
Kolla på min så kanske du kan få en ide. Jag har satt dit en kudde av liggunderlagstyp för att sätta flugor i.
Postad 20 Apr 2012, 20:26
Postad 23 Apr 2012, 23:10
Kommer snart att se ut som en lobotomerad kopia på uggen när jag smyger runt. Måst väl ännu hänga tre par glasögon och nån telefon i snöret så e jag hemma.
Din lilla skitpropp.
Jag kör med linser i år.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar