Hoppa till innehåll

.

Foto

Vision Kura Ultra Vadarbyxor

Vision Kura

12 svar till detta ämne

#1 ONLINE   Anders G

Anders G

Advanced Member

• Edgemember+
  • 222 inlägg

Postad 24 Apr 2012, 22:24

Kunde inte hitta någon annan tråd här med dessa vadare så skapar denna!

Mina Guideline Explorer vadare läcker mer och mer och på fler och fler ställen och jag vet inte hur länge jag orkar fortsätta.
Dom är bara knappt 2år men jag fiskar väldigt mycket och drar mig inte för att knalla lite längre sträckor så det slits en hel del.

Var inne häromdagen i den lokala butiken och kollade på dessa, blev lite intresserad av att dom inte har några sömmar och att ingen som hade reklamreat dem, väldigt bra betyg tydligen!

Dom är nya på marknaden men tänkte ändå höra om det är någon här som har erfarenhet av dem och om dom skulle rekommendera dem??

Mvh Anders

#2 OFFLINE   warzone

warzone

Advanced Member

• Edgemember
  • 262 inlägg

Postad 24 Apr 2012, 23:01

Visions vadare brukar hålla helt ok kvalitet men enligt min uppfattning så är Simms överlägsna. Tom deras billigaste varianter slår många dyrare alternativ på marknaden. Undvik dock vadare från företaget som börjar på G. Mina kompisar har förbrukat en uppsjö olika modeller genom åren medan mina Simms hållit tätt år ut och år in.
Friends don´t let friends use Guideline......

#3 OFFLINE   Daniel Bergman

Daniel Bergman

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 27 Apr 2012, 08:11

En reklamation har vi haft på dessa nu. Det var ett par centimeter av en svets som var missad. Så än så länge har alla par som varit som de ska hållit. Inte helt illa efter snart 5 månader på marknaden. Det tror jag ärligt talat inte att någon konkurrent kan svara upp till. Kolla även in CDC-vadarna nu när de finns! Sjukt fina. No fuzz!

MVH/
Daniel Bergman
Fly-Dressing

#4 ONLINE   Anders G

Anders G

Advanced Member

• Edgemember+
  • 222 inlägg

Postad 27 Apr 2012, 08:51

Det låter som ett bra betyg på dem! CDC-vadarna såg fina ut dom med! Vilken skulle du rekommendera av dem? Jag får köpa extra neopren strumpor och trä över dom som sitter på för att jag brukar gå längre sträckor och på dom gamla vadarna så är dom helt utslitna.

Hör gärna av dig igen, tacksam för snabba svar!

Mvh Anders

#5 OFFLINE   Daniel Bergman

Daniel Bergman

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 27 Apr 2012, 12:51

Det låter som ett bra betyg på dem! CDC-vadarna såg fina ut dom med! Vilken skulle du rekommendera av dem? Jag får köpa extra neopren strumpor och trä över dom som sitter på för att jag brukar gå längre sträckor och på dom gamla vadarna så är dom helt utslitna.

Hör gärna av dig igen, tacksam för snabba svar!

Mvh Anders

Själv har jag varit tvungen att använda vadare utan dragkedja nu i hela två veckor... Mina gamla Ikon hade till slut gett upp. Och ärligt, jag kan inte riktigt förstå att folk och framförallt män använder vadare utan dragkedja överhuvud taget. Det var två lååånga veckor! Så mitt entydiga svar är CDC även om jag inte hinner testa mina förrän på söndag troligtvis.
De är ju en helt ny modell så jag har ingen statistik att komma med men mitt intryck av dem är mycket bra. Tror detta är den första vadare som är som jag vill ha den till 100%.

MVH/
Daniel

#6 ONLINE   Anders G

Anders G

Advanced Member

• Edgemember+
  • 222 inlägg

Postad 27 Apr 2012, 13:33

Själv har jag varit tvungen att använda vadare utan dragkedja nu i hela två veckor... Mina gamla Ikon hade till slut gett upp. Och ärligt, jag kan inte riktigt förstå att folk och framförallt män använder vadare utan dragkedja överhuvud taget. Det var två lååånga veckor! Så mitt entydiga svar är CDC även om jag inte hinner testa mina förrän på söndag troligtvis.
De är ju en helt ny modell så jag har ingen statistik att komma med men mitt intryck av dem är mycket bra. Tror detta är den första vadare som är som jag vill ha den till 100%.

MVH/
Daniel

Det är lite därför jag undrar, oftast blir det långa fiskepass och man dricker en hel del och sen när det är dags att besöka buskarna så tar det en kvart att bara ta av sig grejerna!

Jag behöver inga fickor och annan skit på mina vadare då jag har andra ställen att ha grejerna i så jag är inte lika intresserad av kura pga den punkten.
Håller bara dragkedjan tätt och att man hittar rätt storlek är jag nöjd :)

Tänkte dra in till den lokala handlaren och se om han även har denna modellen och till ett bra pris annars får jag beställa via nätet istället.

Är CDC samma som Vision Aero Ultra?

Mvh Anders

#7 OFFLINE   Daniel Bergman

Daniel Bergman

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 28 Apr 2012, 06:32

Exakt min åsikt. Dragkedjan är en helt ny betydligt tunnare och smidigare variant ifrån YKK.(vit för att den bara finns i vit...) De är världsledande på dragkedjor och släpper aldrig oprövat på marknaden!
Vad beträffar namnen så är det samma vadare. Det var dock ett spinnmärke som tyckte att Aero var deras namn.., ;)

#8 ONLINE   Anders G

Anders G

Advanced Member

• Edgemember+
  • 222 inlägg

Postad 28 Apr 2012, 21:39

Exakt min åsikt. Dragkedjan är en helt ny betydligt tunnare och smidigare variant ifrån YKK.(vit för att den bara finns i vit...) De är världsledande på dragkedjor och släpper aldrig oprövat på marknaden!
Vad beträffar namnen så är det samma vadare. Det var dock ett spinnmärke som tyckte att Aero var deras namn.., ;)

Låter bara bättre och bättre, blir att jag kör på dem istället! Bara dragkedjan håller för användning så den inte ger upp efter några månader.
Är det bra garanti och så med Vision grejerna?

Ska bara kolla storleken sen ska jag beställa dom så fort som möjligt! :)

#9 OFFLINE   Daniel Bergman

Daniel Bergman

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 02 May 2012, 14:02

Enligt konsumentköpslagen är garantin. Däremot brukar vi alltid försöka få till det så att alla parter är nöjda.
Nu har jag dessutom hunnit köra dem i två heldagar och de är sjukt mjuka och fina!

#10 ONLINE   Hannu

Hannu

Frontline Member

• Edgemember+
  • 7768 inlägg

Postad 04 Jun 2012, 16:55

Visions nya, sömlösa vadare, verkar ha samma mått som Extreme Zip, stämmer det?
Är det KURA som har samma material (antal lager) som Extreme Zip?
I så fall behöver jag inte ens prova dom innan köp.

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

#11 ONLINE   Hannu

Hannu

Frontline Member

• Edgemember+
  • 7768 inlägg

Postad 20 Jun 2012, 10:47

Fick hem mina nya vadare häromdagen.
Det blev CDC Ultra då jag vant mig vid dragkedjan.
Dragkedjan är smidigare på dessa och avsaknaden av sömmar är befriande.
Storleksmässigt identiska med äldre Vision, som Extreme Zip.
CDC ska tydligen ha ett lager extra jämfört med Extreme men dom känns ändå smidigare.
Det blir nog fint det här :wub:

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

#12 ONLINE   Anders G

Anders G

Advanced Member

• Edgemember+
  • 222 inlägg

Postad 23 Jun 2012, 11:56

Det blev att jag skaffade ett par CDC i maj, har nu använt dom vid ett flertal gånger och jag kan bara säga att jag är mer än nöjd med dem!! :)
Dom är väldigt lätta och smidiga och är sköna att vandra runt i, allt annat än mina förra Explorer vadare var!
Mina första vadare med dragkedja och nu kan jag inte förstå varför jag inte skaffade det från början, vilken frihet :)
Skaffade samtidigt vision neopren strumpor som jag har över så nu lär dom hålla länge.

Det enda som jag var lite besviken över var att det var 2st fickor på insidan och dom hade missat och svetsa fast dem i underkant! Tycker det är onödigt att reklamera dem bara för det, någon som har något förslag på vad man kan limma sömmen med?

Jag är som sagt mer än nöjd med dem och ångrar inte att jag skaffade dem! :)

#13 OFFLINE   Jokaej

Jokaej

Advanced Member

• Edgemember+
  • 108 inlägg

Postad 24 Jun 2012, 12:44

Köpte själv ett par Kura för 2 veckor, kanonnöjd hittills! Går inte ens att jämföra mot mina gamla LOOP Adventure vadare.

Svara

Även taggad med Vision, Kura

1 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Dmz