.
Postad 24 Apr 2012, 22:24
Mina Guideline Explorer vadare läcker mer och mer och på fler och fler ställen och jag vet inte hur länge jag orkar fortsätta.
Dom är bara knappt 2år men jag fiskar väldigt mycket och drar mig inte för att knalla lite längre sträckor så det slits en hel del.
Var inne häromdagen i den lokala butiken och kollade på dessa, blev lite intresserad av att dom inte har några sömmar och att ingen som hade reklamreat dem, väldigt bra betyg tydligen!
Dom är nya på marknaden men tänkte ändå höra om det är någon här som har erfarenhet av dem och om dom skulle rekommendera dem??
Mvh Anders
Postad 24 Apr 2012, 23:01
Postad 27 Apr 2012, 08:11
MVH/
Daniel Bergman
Fly-Dressing
Postad 27 Apr 2012, 08:51
Hör gärna av dig igen, tacksam för snabba svar!
Mvh Anders
Postad 27 Apr 2012, 12:51
Det låter som ett bra betyg på dem! CDC-vadarna såg fina ut dom med! Vilken skulle du rekommendera av dem? Jag får köpa extra neopren strumpor och trä över dom som sitter på för att jag brukar gå längre sträckor och på dom gamla vadarna så är dom helt utslitna.
Hör gärna av dig igen, tacksam för snabba svar!
Mvh Anders
Själv har jag varit tvungen att använda vadare utan dragkedja nu i hela två veckor... Mina gamla Ikon hade till slut gett upp. Och ärligt, jag kan inte riktigt förstå att folk och framförallt män använder vadare utan dragkedja överhuvud taget. Det var två lååånga veckor! Så mitt entydiga svar är CDC även om jag inte hinner testa mina förrän på söndag troligtvis.
De är ju en helt ny modell så jag har ingen statistik att komma med men mitt intryck av dem är mycket bra. Tror detta är den första vadare som är som jag vill ha den till 100%.
MVH/
Daniel
Postad 27 Apr 2012, 13:33
Det är lite därför jag undrar, oftast blir det långa fiskepass och man dricker en hel del och sen när det är dags att besöka buskarna så tar det en kvart att bara ta av sig grejerna!Själv har jag varit tvungen att använda vadare utan dragkedja nu i hela två veckor... Mina gamla Ikon hade till slut gett upp. Och ärligt, jag kan inte riktigt förstå att folk och framförallt män använder vadare utan dragkedja överhuvud taget. Det var två lååånga veckor! Så mitt entydiga svar är CDC även om jag inte hinner testa mina förrän på söndag troligtvis.
De är ju en helt ny modell så jag har ingen statistik att komma med men mitt intryck av dem är mycket bra. Tror detta är den första vadare som är som jag vill ha den till 100%.
MVH/
Daniel
Jag behöver inga fickor och annan skit på mina vadare då jag har andra ställen att ha grejerna i så jag är inte lika intresserad av kura pga den punkten.
Håller bara dragkedjan tätt och att man hittar rätt storlek är jag nöjd
Tänkte dra in till den lokala handlaren och se om han även har denna modellen och till ett bra pris annars får jag beställa via nätet istället.
Är CDC samma som Vision Aero Ultra?
Mvh Anders
Postad 28 Apr 2012, 06:32
Vad beträffar namnen så är det samma vadare. Det var dock ett spinnmärke som tyckte att Aero var deras namn..,
Postad 28 Apr 2012, 21:39
Låter bara bättre och bättre, blir att jag kör på dem istället! Bara dragkedjan håller för användning så den inte ger upp efter några månader.Exakt min åsikt. Dragkedjan är en helt ny betydligt tunnare och smidigare variant ifrån YKK.(vit för att den bara finns i vit...) De är världsledande på dragkedjor och släpper aldrig oprövat på marknaden!
Vad beträffar namnen så är det samma vadare. Det var dock ett spinnmärke som tyckte att Aero var deras namn..,
Är det bra garanti och så med Vision grejerna?
Ska bara kolla storleken sen ska jag beställa dom så fort som möjligt!
Postad 04 Jun 2012, 16:55
Är det KURA som har samma material (antal lager) som Extreme Zip?
I så fall behöver jag inte ens prova dom innan köp.
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 20 Jun 2012, 10:47
Det blev CDC Ultra då jag vant mig vid dragkedjan.
Dragkedjan är smidigare på dessa och avsaknaden av sömmar är befriande.
Storleksmässigt identiska med äldre Vision, som Extreme Zip.
CDC ska tydligen ha ett lager extra jämfört med Extreme men dom känns ändå smidigare.
Det blir nog fint det här
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 23 Jun 2012, 11:56
Dom är väldigt lätta och smidiga och är sköna att vandra runt i, allt annat än mina förra Explorer vadare var!
Mina första vadare med dragkedja och nu kan jag inte förstå varför jag inte skaffade det från början, vilken frihet
Skaffade samtidigt vision neopren strumpor som jag har över så nu lär dom hålla länge.
Det enda som jag var lite besviken över var att det var 2st fickor på insidan och dom hade missat och svetsa fast dem i underkant! Tycker det är onödigt att reklamera dem bara för det, någon som har något förslag på vad man kan limma sömmen med?
Jag är som sagt mer än nöjd med dem och ångrar inte att jag skaffade dem!
Postad 24 Jun 2012, 12:44
Svara
Även taggad med Vision, Kura
Köp & Sälj →
Säljes →
Vision Nite Catapult 9" #8/9Startad av Janoz_Z , 20 May 2013 |
|
|
||
Köp & Sälj →
Köpes →
Flugrulle LaxStartad av Lars Worén , 07 May 2013 |