.
Slakten på Bornholm
Postad 29 Apr 2012, 20:44
Vakna upp sportfiskare! Vi är inte guds barn för att vi går på demonstrationer och skriver på div protestlistor.
Postad 29 Apr 2012, 21:50
Jo man tackar att krokfisket förbjuds men detta
Är ju fan nästan samma sak.
Postad 29 Apr 2012, 22:09
Jag börjar fiska lax i år. Ett löfte från min sida är att släppa tillbaka ALL lax jag får upp (om jag får ngn)
Undantaget blir väl om laxen tagit så mkt stryk att den bör avlivas...
enl. de flesta regler vid C&R så skall all fisk returneras även skadad eller död
då kan du ju anamma det förfarandet istället.
Redigerat av meek, 29 Apr 2012, 22:10.
Köpes: Inget för närvarande
Postad 29 Apr 2012, 23:22
sen kan man sporta på olika vis, helt valfritt, så länge man åtminstone följer gällande regler inom FVO.
att även returnera död fisk fyller ju också sin plats i ekosystemet
och den som går ner i klass på spöt för att få mer sport är ingen person som jag gnäller på - helt sund idé om vassdraget håller mindre fisk.
men får han/hon på en stor och knäcker spöt så kan det troligtvis hända att jag drar på munnen
att leka med en fisk är ngt helt annat och bör inte förekomma, det är inte sportfiske.
men att låta fiskar åka vattenskidor in, ger inte så mkt heller, då går jag hellre ner på en 2:a från en 5:a
visst, visst... en trött fisk är ett lätt byte för en lurpassande gädda e.t.c
men vart drar man gränsen? varför håller man på igentligen? oj, kanske jag råkade trampa på en myra på stigen ner till vattnet...
FVO regler följs alltid, men sen fiskar jag som det behagar mig, oberoende av edgare som tycker annat
det finns värre saker i världen att haka upp sig på så som hummeldrottningar m.m
Jag förespråkar att fiska men om man nu är så jävla rädd o skada fisken kanske man ska låta bli....
Köpes: Inget för närvarande
Postad 29 Apr 2012, 23:34
http://www.tv2bornho...resultater.aspx Här finns resultatlistan svart på vitt hur många fiskar som fångats och dödats under 4 dygn av 250 ekipage +mörkertal oxå. Svinaktigt skrämmande och extremt tråkigt, måste gå att få till C&R på såna här tävlingar...
Postad 29 Apr 2012, 23:56
men här tycker man ju att sportfiske har en sak att fördjupa sig vad vi håller på med,sen att jägare när det gäller jakttävling har en helt anna syn på hur det skall gå till
http://www.mynewsdes...a-i-jakt-625237
Postad 30 Apr 2012, 04:58
Konstigt att det är så populärt med fisketävlingar.Vi klaga ju ofta på jägare och deras metoder hur dom har sin syn när det gäller mångfalden som att bevara arter
men här tycker man ju att sportfiske har en sak att fördjupa sig vad vi håller på med,sen att jägare när det gäller jakttävling har en helt anna syn på hur det skall gå till
http://www.mynewsdes...a-i-jakt-625237
Upplys en okunnig. Vad är en Jakttävling ?
Postad 30 Apr 2012, 05:14
Postad 30 Apr 2012, 07:29
Inte så förekommande men visst finns det,mest bedrivs med hundarUpplys en okunnig. Vad är en Jakttävling ?
och fanns väl rävjakt i Brittiska öarna som adeln drev
Men tog bara den jämförelsen om man bedrev jakt i tävlings form hur bizzart det skulle va
http://www.redfoxhunting.se/#category5
Postad 30 Apr 2012, 07:54
Under 4 dagar har 917 utrotningshotade östersjölaxar slaktats!
Plus allt mörkertal.
Av sportfiskare.
Dags att vakna!
Hörde det!
Där sabbade de trovärdigheten för organisatiner som sportfiskarna och älvräddarna jobbat så hårt med att bygga upp.
Postad 30 Apr 2012, 08:02
Postad 30 Apr 2012, 08:15
Har du nån länk till denna slakt?Under 4 dagar har 917 utrotningshotade östersjölaxar slaktats!
Plus allt mörkertal.
Av sportfiskare.
Dags att vakna!
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 30 Apr 2012, 08:17
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar