.
Snyggt? För all del...
Postad 04 May 2012, 00:02
Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
Bygger mina spö på Cts klingor
http://customflyrods.blogspot.se/
Postad 04 May 2012, 18:47
http://www.rodbuildi...php/t29309.html
http://www.rodbuildi...php/t29401.html
Nu pratar vi överdrivna!! Usch
Postad 04 May 2012, 18:49
Redigerat av somebody, 04 May 2012, 18:49.
Postad 04 May 2012, 18:54
Det är de när det gäller det mesta.... Men de kan även vara hemsk trevliga individer!Amerikaner är i många fall så jävla tacky när det kommer till spöbyggnad.
När de får lite rätt styrning på känslorna/nerverna då tillverkar de spön som Scott, Loomis, T&T, Winston, Mm.....
Postad 04 May 2012, 19:03
Flugfisket är en gigantisk industri som är oerhört mycket större än här i Sverige.
Självklart finns där väldigt mycket fler hantverkare som även flugfiskar.
Jag tycker det är kul att se vilket engagemang och kreativitet det finns, oavsett vad vi tycker om bl.a spöbyggena.
Sen kanske inte den där multimiljonären från Texas bryr sig så mycket om att handtaget är av massivt trä.
Det är häftigt och unikt.
Jag tror att vi i Sverige överlag är kunnigare inom flugfisket och vet vad som funkar och inte.
Men roligt är det med alla dessa kreationer
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 04 May 2012, 19:04
Kisar man med ögonen så ser alla handtag på tvåhandsspön ut som pinnstolsben.
Postad 04 May 2012, 19:06
Bra skrivet Hannu!Amerikaner är, i stort sett, väldigt givmilda, trevliga och framför allt gästvänliga.
Flugfisket är en gigantisk industri som är oerhört mycket större än här i Sverige.
Självklart finns där väldigt mycket fler hantverkare som även flugfiskar.
Jag tycker det är kul att se vilket engagemang och kreativitet det finns, oavsett vad vi tycker om bl.a spöbyggena.
Sen kanske inte den där multimiljonären från Texas bryr sig så mycket om att handtaget är av massivt trä.
Det är häftigt och unikt.
Jag tror att vi i Sverige överlag är kunnigare inom flugfisket och vet vad som funkar och inte.
Men roligt är det med alla dessa kreationer
Postad 04 May 2012, 19:15
Postad 04 May 2012, 19:27
Det skrev jag mest för att inte edgare skulle bli ledsna.Håller med dig Hannu. Fast inte när du skriver att vi i Sverige överlag kan mer om flugfiske. USA har en längre tradition än vi när det gäller flugfiske. Men det är en annan tråd.
Klart dom kan sin sak!
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 04 May 2012, 21:40
Sparsmakat och noggranna färgval ger mycket snyggare spöbyggen...enligt min ringa mening.
Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt
genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."
-John Randolph
Postad 04 May 2012, 21:51
Min gumma gillar sånt o jag med, där funkar detEn klingas egenskaper! ..borde ju vara BÄST! ..med så lite krims krams som möjligt?..
Att det för vissa är snyggt! ..må ju vara, men en behöver ju inte klä den likt en Julgran i USA.
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar